krissmp Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Hei Trenger hjelp. Har probler med att bilen stopper, men starter vanligvis igjen noen minutter senere. virker som det bare blir oftere og oftere og den bare blir vanskligere å starte. Trodde først det var pga falsk luft mellom forgasser og innsugsmanifoil, men dette hjalp ikkje å tette. Har bestilt ny tenningsmodul, men vet ikkje om det vil hjelpe. Det er en 240 87mod med en b230k motor som har gått over 300K. Kan det ha noe med tenninga eller blandigsfoholdet? Den går fint på tomgang, men syns det er dårlig drag i bilen. Altså må gire ned i 1 for å komme opp noen bakker. Virker som den stopper fort etter eg har gitt litt på. Altså den "dør" ikkje på høyt turtall, men 50 meter etterpå. Det er bensin i bensinfilteret når den stopper. Det virker som det er noe med tenninga. Om eg prøver å dra den igang på gir når den stopper virker det som den nesten skal klare det, den bare hoster og fusker.. Hadde vert veldig fint om noen kunne hjelpe meg med dette problemet. Mvh Kristoffer M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Hørtes mistenkelig ut som ett bensinproblem! Delvis tett bensinfilter eller lignende ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissmp Skrevet November 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 humm. trodde først det var kondens i bensinen og att det eventuelt frøys i forgasseren, men har hatt mye kondensfjerner på og problemet vedvarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Har samme problemet på vogna me, har en b200k motor, har alltid problemer med at den stopper om vintern, er forgassern på k motorene som ikke er helt gode... også er det det jævla vacuum dritet, min begynner plutselig å gå dårlig, reagerer ikke på gassen osv, så stopper den til slutt, venter i noen minutter også starter den igjen, sånn går det om igjen og omigjen.... dritt k motor.... Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 bytt til A gasser og tenning. da er det mest sansyneligvis kurrert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissmp Skrevet November 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 bytt til A gasser og tenning. da er det mest sansyneligvis kurrert. ja da går den sikkert uten å stoppe, men syns liksom det blir litt som å gi opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Steinkjer Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 Dårlig topp-pakning. BYTT den så forsvinner problemet ;) Siter GT: Ole Stensrud Bare add så tar vi en kamp, Er med på alt :) Det er ikke farten som dreper!, det er hvor fort man stopper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 ja da går den sikkert uten å stoppe, men syns liksom det blir litt som å gi opp. Når ble å det å gi opp å ha en fungerende bil?! unnskyld meg, men det er det eneste som fungerer av reparasjoner på K motoren. den er håpløs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissmp Skrevet November 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Om jeg bytter forgasser å tenning så gir jeg jo opp på problemet. Da får jeg aldri vite hva feilen er? Men etter det jeg fårstår er det veldig mye feil med disse motorene. så om jeg fikser dette hva blir da det neste? Men kjørte litt audi 100 i dag og når eg slapp gassen på denne bilen fikk eg litt av samme "følelsen" som eg får med volvoen før den stopper? liksom som den hakker litt. Gir dette noe mening? kanskje att det er noe feil med drivstoff tilførselen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissmp Skrevet November 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Dårlig topp-pakning. BYTT den så forsvinner problemet ;) kan det være topppakningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Steinkjer Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 kan det være topppakningen? Jepp ^^ Siter GT: Ole Stensrud Bare add så tar vi en kamp, Er med på alt :) Det er ikke farten som dreper!, det er hvor fort man stopper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 hvorfor i alle dager skal det være toppakningen? har han noen som helst symptomer som i det heletatt antyder det? har han hatt dårlig toppakning skulle han hatt symptomer som veldig høyt trykk i kjølesystemet, vann i olja og olje i vannet, forbuk av olje og/eller vann. dette høres ganske enkelt kun ut som "b230K syndromet." om du syns det er dårlig drag og nekter å bytte til A forgasser så rens gasseren din. den er en såkalt tostegs forgasser og når den ikke åpner kammer nr2 så blir den skikkelig dau. rens den, bytt nål og sete så blir den sikkert fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissmp Skrevet November 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 (endret) Fikk tenningsmodul i dag fra biltema, men denne var selvsagt for 740. Kanskje eg drar ut på dynga Å plukker med meg en A forgasser om eg ikkje finner ut av dette. Litt synn, har lyst å finne problemet å fikse det, men er litt avhenging av bilen. Har aldri renset en forgasser? Hvordan gjør man det? Er det kun snakk om noe forgasserrens i bensinen eller er det snakk om mer omfattende rensing? Endret November 16, 2009 av krissmp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 du tar den av, plukker den såppas fra hverandre at du får til å vaske alle kanaler. så når du har vaska alt sammen, bytta nåla og setet så putter den sammen og monterer på innsuget. det er ikke noe vanskelige greier. bare å sprute igjennom med tynner og trykkluft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissmp Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Fant i går ut hvor problemet ligger. Koblet bensinpumpa direkte på bensinfilteret. Altså forbi en Sylindrisk komponent som ligger under innsugsmanifoilen. Går utifra att denne har som funksjon å styre returen eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg