Gå til innhold

MoFoCo: 1977 Vauxhall Cavalier Mk1 - 1974 Ford Consul Coupe - Diverse annet

Ranger emnet


MoFoCo

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skareværra spoilert eller?

 

Må vel poste noe for å vise at det er liv selv om jeg ikke gjør noe.

Fått på sommersko iallefall.

Og 2,2i-en jeg henta var oppbrukt, så inntil videre blir det ny toppakning på 1,6S-en.

Toppen har fått transplantert inn en Enem I10 i det minste. Brukt sådan, så vi får se om det funker.

 

037-1.jpg

 

008.jpg

 

Steike fin fremskjerm. Nesten litt rat-look-ish :P

 

033.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

014-3.jpg

 

Toppakning til 1,6 CIH kan se ut til å være forholdsvis ukurant.

Iallefall, da jeg omsider fikk pakning og fikk montert greiorna ble det full inkontinens når jeg fyllte radiatoren med vann. Så ut som det kom ut mellom registerdekselet og toppen. Merkelig!

Har jo brukt en evighet på å fjerne pakningsrester og har ikke sett noen defekter underveis. Demonterte dritten igjen og ved nærmere inspeksjon av pakningen ser det ut som den har en liten defekt i området der vannlekkasjen var.

 

Så dukka det opp en billig 2,2i som iflg selger er kjørt 185000. Når han i tillegg kunne levere den på døren for en symbolsk sum synes jeg det var verdt å gi 2,2i-planene en sjanse til.

Motoren er nå fysisk på plass, så da er det bare å skru fast og koble til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vet ikke.... Er kanskje tidlig å si om det er rustutvikling under primeren.

Hadde ute noe av interiøret da jeg la opp ledningene til motoren og der hvor jeg bare hadde brukt primer var det fortsatt ikke blitt brunt, så kanskje...

 

Men det beste er vel å bruke 2-komp epoxy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sinkgrunningen MÅ du ha noe over på iallfall.. :)

Dette blir tøft! Og jeg er vanligvis en grinebriter, hehe..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er spesiell å se til.

Blir ennå bedre når den snart får RÅSA forskjermer.

 

Skal bytte begge forhjulslagrene, og så er det ikke planer om å gjøre noe mer med den på en stund med mindre noe tar kveld.

Skal straks flytte og bilen skal da kjøres 150 mil. Det blir interessant :D

 

Når man er kommet seg på plass der kan man begynne å tenke på å finne en 5-trinnskasse, mellomaksel og midtkonsoll.. Må mekkes nytt hull i tunellen også da.

 

Nå er iallefall motoren operativ. Har kjørt cirka 10 mil og fiksa et par småting som har dukket opp underveis. Ser ut som at det funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår