Gå til innhold

Min 323 GT-R, Bilder og litt info (Warning, en del bilder!)

Ranger emnet


Awex

Anbefalte innlegg

Originally posted by aWeX

 

Tja, Flissundet vil ha det til at jeg har 335 HK / 450 Nm i bilen på 1.4-1.5 bar, men benken deres blir vel ikke kalt lottoruller uten grunn.

 

Men en effekt på oppunder 300 hk håper jeg på, selv om det kanskje er litt optimistisk. Jeg synes ihvertfall bilen går sinnsykt bra.

 

0-100 er litt usikkert.Bladet Revs i england arrangerte 0-60 miles (96mk/t) challenge for gatebiler, og en 323 GT-R med kun filter og eksos kjørte der (ladetrykket stiger fra 0.7 til litt over 1 bar med kun disse modifikasjonene, 200-230hk snakkes det om ved 1 bar på disse bilene.) Sluttresultatet ble ca 5.875 sekunder. Selv håper jeg på en tid under 5 sekunder, men jeg har ikke testet dette skikkelig enda, så dette blir bare spekulasjoner.

 

Legger ved en side fra den nevnte artikkelen.

Hele artikkelen finner du på 323gt-r.com

 

*misunne*

 

Heftig kjerre! Det skal du ha ;)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Strøken bil aWeX :)

Hvis jeg hadde eid den, hadde jeg smelt på justerbart understell..

ser litt for høy ut for meg.. men nå er jo jeg hektet på subbing, og dette er jo et 4wd rallymonster uten like..

Keep up the good work :D

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Strøken bil aWeX :)

Hvis jeg hadde eid den, hadde jeg smelt på justerbart understell..

ser litt for høy ut for meg.. men nå er jo jeg hektet på subbing, og dette er jo et 4wd rallymonster uten like..

Keep up the good work :D

 

 

Takker så mye!

 

Du har kanskje sett postene mine angående girkasse fra Lancer EVO?

Det er første post på To do-planen min, og etter det står justerbart understell fra Whiteline i australia eller grp.A understell fra Sellholm oppført. Lite vits i lav bil med ødelagt girkasse :rolleyes:

Men jeg vil ikke ha den så sinnsykt lav, er redd for å ødelegge drivverket mitt.Store steiner som treffer mellomakselen er vel ikke bra :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Du har kanskje sett postene mine angående girkasse fra Lancer EVO?

Det er første post på To do-planen min, og etter det står justerbart understell fra Whiteline i australia eller grp.A understell fra Sellholm oppført. Lite vits i lav bil med ødelagt girkasse :rolleyes:

Men jeg vil ikke ha den så sinnsykt lav, er redd for å ødelegge drivverket mitt.Store steiner som treffer mellomakselen er vel ikke bra :D

 

Skjønner.. En ting av gangen..

Ang. girkassen.. Er det ikke billigere å sorte en kasse fra tyskland.. Hvis du følger med i bladet Crash eller lignende, så hender det at det står endel gromme biler. Da er det jo bare å stikke ned og skru. Ellers så finnes det jo firmaer som spesialiserer seg på å hente inn motorer/drivverk/girkasser..

Har ikke noen navn for øyeblikket, men.

 

Får vi se bilen på noen treff snart, eller? Er jo ikke mye igjen av sesongen, men.. :)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

 

Skjønner.. En ting av gangen..

Ang. girkassen.. Er det ikke billigere å sorte en kasse fra tyskland.. Hvis du følger med i bladet Crash eller lignende, så hender det at det står endel gromme biler. Da er det jo bare å stikke ned og skru. Ellers så finnes det jo firmaer som spesialiserer seg på å hente inn motorer/drivverk/girkasser..

Har ikke noen navn for øyeblikket, men.

 

Får vi se bilen på noen treff snart, eller? Er jo ikke mye igjen av sesongen, men.. :)

 

Jeg vurderer egentlig alle muligheter når det gjelder girkassen, og jeg gjør det som er billigst. Hvis du kunne kommet med navnet på noen av de firmaene som er spesialister på området, hadde det vært kjekt.

 

Jeg var på vwaudi treffet på våler i pinsehelgen, og japsetreffet som var mandagen etter. Neste år blir det forhåpentligvis flere treff på meg, har vært litt opptatt denne sommeren.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nei, jeg gjør nok ikke det. Penger og dame setter en effektiv stopper for det :( .

 

By the way, er du fornøyd med portingen av toppen? Den jævla tingen er jo bortimot nedstrupet, så du bør få en markant økning når du porter den. Slik jeg har forstått det kan du skru ned ladetrykket en god del etter porting, men fortsatt ha den samme effekten. Han som portet toppen din hadde portet en Escort Cosworh topp, og eieren av den sa at han kunne kjøre på 1.3 bar etter portingen, og bilen gikk like godt som den gjorde på 1.7 bar før porting (hvis jeg ikke husker helt feil). Det er vel unødvendig å si at jeg skal gjøre det samme selv så fort som mulig :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan vel si at portinga virker bra..

 

virka ut som min og den grå gtren som var på rudskogen gikk nokså likt..

 

han kjørte 1,7bar, 3" efektanlegg, annet luftfilter, trur han har større coller.

 

Min gikk med 1,3 bar annet luftfilter, vansprut og orginal anlegg..

 

Dro fra toyota supraen på langsletta men min:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Originally posted by ehrnst

jeg SKAL hameg en sånn, må bare fikse rundt 140k så det blir nok ikke den første bilen, eller det hadde det ikke blitt selv om jeg hadde hatt penger, men uansett helt rå bil......den går vel so f....og tenker jeg?!

 

 

Hehe....http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=13727

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Hej! fin mazda du har laget deg der ;) selv har jeg en GRUM mazda 323 gtr. litt flere hk en deg ;) utsene har jeg ikke jort noe med men Motor rommet ekke orginalt ;)

 

Info: Simons 3" eksos, 6 trins sekvensiell xtrack girkasse, Sinter clutch, Piper cross power filter, Öhlins racing dempere, Eibach fjere, DumpVentil, MANGE HK!! er ikke helt sikker på hvor mange hk meg jeg kjører på ett ladetrykk på 2 bar osv. den er chippet og masse annet

 

der er 2 bilder av den

21876.jpg?55052621875.jpg?550526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår