Gå til innhold

Startproblemer '96 A4 1.8

Ranger emnet


drill

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har plutselig fått problemer med bilen min, den vil ikke starte lengre. Brukte bilen sist 2 dager før, da uten problemer.

Når jeg kinner, så virker det som om det er rett før den skal starte i noen sekunder, men det skjer bare aldri.

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Tenker kanskje benisinpumpe eller coil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut en plugg og sjekk for gnist.

Er det ikke gnist, kan det være coil, se etter sprekker og se/lytt etter evt. gnister til gods ved coil (i mørke).

Sjekk også at plugger er OK, og fordelerlokk.

Det kan også være tenningslåsen.

 

Om det er gnist, er det mest trolig at den den ikke får bensin.

Lytt om bensinpumpa går i 1,5 sekunder etter at tenninga slås på før du prøver å starte. Evt. ta av bensinslange og se om det kommer bensin.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan en bensinpumpe bare slutte og virke sånn over natta? husker når min tok kvelden så var jeg ute å kjørte (heldigvis sent på kvelden så var ikke mange biler på veien) og da begynnte bilen og jage noe inni grannskauen på turtallet, uansett om jeg slapp gassen helt eller tråkka den i bunn, og hadde ingen ting å si om clutchen var inne eller ute. Motoren levde nermest sitt eget liv noen meter før det var helt stopp.

 

Da jeg da prøvde å starte igjen ble det bare kining. fikk aldri noen følelse av at det var rett før den skulle starte. Kommer jo litt an på hva du legger i "så virker det som om det er rett før den skal starte i noen sekunder" Alt virket helt normalt når jeg kinet min, men var tydlig noe som var galt ettersom det ikke var tegn til tenning i det hele tatt. Kun startmotoren som jobbet som en helt uten resultater.

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg endelig fått kikka på bilen (heldigvis trenger jeg den skjeldent for tiden). Det er gnist på pluggene, så det forsterker tankene mine om at det er benispumpa som er gåen. Jeg kan ikke høre noe når jeg skrur på tenninga, er dog ikke helt sikker på hva jeg hører etter, men ville tro det er en lav summing fra baksete en plass? Uansett er det helt stille.

 

Har bestilt vag-com kabel (latterlig billig på ebay gitt!), så når jeg får den vil jeg tippe den kan av/bekrefte om bensinpumpa er død?

Er det i så fall noe som er vanskelig å bytte selv, for en med middels mekaniske ferdigheter, eller bør jeg få bilen på verksted? Og noen som har peil på hvor mye det vil koste omtrentelig?

 

Takker for alle svar så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i sedanen sitter i alle fall pumpa helt inne i høyre hjørne av bagasjen (svart sirkel) i dørken. Jeg fikk bytta pumpa mi på verksted og da betalte jeg 2430,- eks. mva for pumpa og så kom 1,5t med arbeid, så tot ble det 4427,- ink. mva. på verksted. men om du har skrudd litt før og har Haynes-boka i tillegg burde du klare og bytte den selv. Og med tanke på at du ikke har noe akutt behov får å få bilen opp og gå med en gang så vil jeg mene at det er verdt å prøve og mest sansylig klare å bytte pumpa selv;)

 

er jo mulig at det er litt mer stress enn det ser ut som på bildene i Haynes-boka da men...:P

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår