Gå til innhold

vw golf 3 mister spenninga.hjelp

Ranger emnet


tyrkia007

Anbefalte innlegg

hei jeg hadde kjøpt meg helt ny batteri. bilen sto parkert i 2 dager så den 3 dagen tenkte jeg å starte den men den startet ikke (heller ikke kjinner)flat batteri.hva er det som kan være feilen?

Endret av tyrkia007
redigert.

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørres ud som strømmen bler tappa ein plass, prøv å mål på batterie mens du drar ud sikringer t forskjellige plasser. Bjunn me dashbord sikring, mye muligt d e cd spelar som trekke strømmen din. Lykke til!

 

 

 

 

jeg har prøvd å måle på batteriet men jeg dro ut sikringene. men det skjedde ikke noe. det er ikke p.g.a cd spilleren.

 

noe annet?

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min bil vare kobla sånn at styrestrømmen alltid hadde strøm og forsterkerne mine sto på hele tiden, enda spilleren var av (den skrur seg på med tenningen) så jeg endte med å legge opp egen bryter til forsterkerne mine. Tungvindt ja, men bedre enn flatt batteri.

Noen vil si jeg er teknisk idiot som ikke klarte koble styrestrøm riktig, men var rett og slett no gærent spillern der, fått erfarne kompiser til å se på det så:P

 

Kan jo være no slikt for deg? Noe tilsvarende lxm, må være snakk om strømtjuv et sted...

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min bil vare kobla sånn at styrestrømmen alltid hadde strøm og forsterkerne mine sto på hele tiden, enda spilleren var av (den skrur seg på med tenningen) så jeg endte med å legge opp egen bryter til forsterkerne mine. Tungvindt ja, men bedre enn flatt batteri.

Noen vil si jeg er teknisk idiot som ikke klarte koble styrestrøm riktig, men var rett og slett no gærent spillern der, fått erfarne kompiser til å se på det så:P

 

Kan jo være no slikt for deg? Noe tilsvarende lxm, må være snakk om strømtjuv et sted...

 

 

det er det sikkert jeg har tatt ut cd spillern og koblet fra anlegget.men fortsatt er feilen der.kjønte ikke noe. ga jo 20 000 får bilen for f... og nå for jeg ikke brukt bilen:redxpoke

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenninga inn så viser det 14.4V og ut viser det 12.6V. koblet til med startkabler og den startet.etter at jeg fjernet kablene da sluttet den åp virke. batteriet blir oppladet nå men hvor lenge skal den lades 24t?og hvor lenge må bilen kjøres?

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenninga inn så viser det 14.4V og ut viser det 12.6V. koblet til med startkabler og den startet.etter at jeg fjernet kablene da sluttet den åp virke. batteriet blir oppladet nå men hvor lenge skal den lades 24t?og hvor lenge må bilen kjøres?

 

hvor lenge den må lades varierer hvilken lader du bruker...

Noen full-lader batteriet etter 4-5 timer, og andre kan bruke opptil 24 timer...

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hvilespenningen på batteriet har vært nede på 5,8v, så er sjansen stor for at batteriet er dødt, er du heldig, så er det bare skadet.

 

Når du skal lade opp batteriet ser du om det er fullt ved å koble fra laderen og måle spenningen av og til, den skal ligge i overkant av 12v(har du ctek lader er det bare å la det stå til lampen viser fullt)

 

For å sjekke om det fungerer som det skal kan du enten bruke en belastningstester(som ikke mange har tilgang til) eller la det stå litt og sjekke om spenningen synker nevneverdig over en dag eller så..

 

 

Første du må gjøre er å lade opp batteriet eller kjøpe nytt(alt ettersom om det holder på spenningen), så må du måle spenningen på batteriet uten bilen i gang, da skal den være litt over 12v(alt ettersom tilstand på batteriet). Så skal du starte bilen og måle spenningen på batteriet igjen, da skal den være i overkant av 14v(14,4 optimalt). Øker ikke spenningen når du har startet bilen må du måle rett på dynamoen, mål mellom den "store" kabelen på dynamoen og motorblokka, er spenningen på 14,4v +/- der, så ligger problemet i kablingen mellom dynamo og batteri, hvis ikke må du bytte dynamo/børster(sjekke spenning på dynamoreim først). Sjekk dette først, hvis det ikke funker, så bare spør igjen når du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår