Gå til innhold

Schlasken: '72 240Z RB26DETT, DirtyRacing bur etc.

Ranger emnet


Schlasken

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ny oppdatering. har fjærne hjulopphenget og det aller mest fra bilen og sveisa meg et stativ så jeg får vippa bilen over på siden. utrolig digg å kunne stå å fjærne understellsmasse fremfor å ligge under å få alt i trynet :D

 

P6120181.sized.jpg

P6120176.sized.jpg

P6120166.sized.jpg

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by TurboKnut

Må si du går grundig til verks :) - skal bli morro å se det ferdige resultatet.

 

vurderte å bare sveise rusta og gi den en hellakkering. men liker å gjøre det grundig når jeg først skal gjøre det. hater å vite at det er tatt snarveier underveis. gleder meg til å få den ferdig :) nå for tiden skraper jeg understellsmasse og fy faen så kjedelig det er, men det må gjøres! :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

 

vurderte å bare sveise rusta og gi den en hellakkering. men liker å gjøre det grundig når jeg først skal gjøre det. hater å vite at det er tatt snarveier underveis. gleder meg til å få den ferdig :) nå for tiden skraper jeg understellsmasse og fy faen så kjedelig det er, men det må gjøres! :)

 

Det er jo et drittarbeide det!!

Men går det ikke an å bruke karroserirens eller liknende samt høytrykkspyler.

Understellsmasse er tungtflytende olje á la asfalt derom jeg ikke tar helt feil. Det du gjør er å bruke løsemiddel for å gjøre massen flytende igjen og så kunne splyle den vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trondhla

 

Det er jo et drittarbeide det!!

Men går det ikke an å bruke karroserirens eller liknende samt høytrykkspyler.

Understellsmasse er tungtflytende olje á la asfalt derom jeg ikke tar helt feil. Det du gjør er å bruke løsemiddel for å gjøre massen flytende igjen og så kunne splyle den vekk

 

ja det er det som var planen fra dag 1. men saken er den at jeg ikke finner noe som løser opp understellsmassen. har høytrykkspyler med dieselbrenner som har steamer og den er ypperlig til slikt. men sålenge jeg ikke får løst det opp så hjelper jo ikke det stort :rolleyes:

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du prøve å varme opp undstellsmassen før du skraper. Som ved asfalt vil den bli myk og skulle da bli lettere å få fjernet. Det er ikke noe fare for å ødelegge stålet i karroseriplatene for det trengs bare 90-100 grader før det burde være nok.

Husk bare å ha noe vann stående slik at dersom det begynner å ryke litt mye må du ha noe i bakhånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gassbrenner må til!!!

Varmepistol?? Alt for smått. Passer best til å smøre klister på skiene og ikke noe mer. Her må du gå kraftig til verks. En skikkelig gassbrenner burde gjøre susen med eledigheten. Varm opp til det ryker så går du løs med skrape. Det burde være som å smøre på brødskiva med varmt smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har ikke fått jobbet så mye på bilen i sommer som jeg skulle ønske, har heller brukt sommeren til å finansiere prosjektet :wink: men litt har da blitt gjort... har fått igjen bilen fra burbygging nå, og jeg ble jævlig fornøyd :D kim barbakken fra dirtyracing bygget buret for meg, og jeg kan anbefale han på det varmeste til alle som skal ha bygget bur. buret er laget for å tilfredstille kravene for roadsport, så jeg kan ha muligheten til deltagelse der om noen år hvis jeg har lyst til det :)

 

P8130119_001.sized.jpg

P8130129_001.sized.jpg

P8130137.sized.jpg

P8130134.sized.jpg

P8130114_001.sized.jpg

P8130139.sized.jpg

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår