Gå til innhold

Hvordan kan man kjøre fort lovlig?

Ranger emnet


comadore

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke men fant ikke noe med en gang.

 

Bare lurer på hvis man liker fart,giring osv.. Hvordan kan man oppleve dette og hva er i så fall prisen?

 

Man har jo selvfølgelig banebil/rally osv.. Hvor mye koster egentlig en sånn hobby og hva er det letteste man kan gjøre hvis man vil bruke sin bil til å "Kjøre fort" osv?

 

comadore

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trackdays arrangert av diverse bil klubber/merke klubber rundt om i norges land.. Det har seg sånn at du ikke lovlig kan kjøre fort med din egen bil i norge. Med mindre du driver med organisert motorsport.. Trackdays i norge blir kalt kjøre trening og man følger veitraffikk loven. Dvs maks 80km/t, og ingen tidtakning, heller ikke noe kappkjøring i den forstand.. Min første(og ikke den siste :D)dag var på vålerbanen i høst. Kjørte vel snaue 50 runder i løpet av en sju timers tid. Noe som passa bil og fører bra. I kostnader der og da dvs, medlemskap i klubben, bane leie, og bensin havna jeg vel like under 1000kr. Så må du regne "litt" ekstra slitasje på dekk, bremser osv.. Så baller det på seg og du skal ha bedre dekk, stivere understell, osv osv.. Så er straks ikke billig lengre :P Mye vil ha mere som det heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du begynne med noe billig, som går fort som faen, vil jeg anbefale seven:

 

3987025846_689ba4a32c.jpg

(måtte selvfølgelig ta et bilde hvor jeg leda :) )

 

Der er den største kostnaden bilen, som kan koste alt fra 70.000, til 150.000. Etter det klarer du FINT en sesong på amatørbasis på 20.000 i driftsbudsjett, skal du kjempe i toppen må du regne med 50-100.000 i året. Helt sinnsyk morsom klasse, bilene gjør 0-100 på 3,5 sekunder, max på 200-220, og i år var vi vel rundt 30 startende biler på de største løpene :) Alder varierer fra 15, til nesten 70 år, på deltakerne.

 

http://www.n7cc.no

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en tur til tyskland? kjør hvor fort du tør

 

det er få plasser igjen i tyskland med åpen fartsgrense. ellers er det 120km/t. Dene ene motorveien fra berlin og mot polskegrensen vet jeg er fortsatt åpen fartsgrense :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår