Gå til innhold

Nyinnkjøpt: C200 Sport 96 mod


¤haz¤

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne for noen dager siden:

 

C200 Sport, 96 mod, gått 234.000 km, alle servicer, ga 32.000 kr for den.

 

Bilen virker tight og fin, både motor, kasse og drivverk. Nye bremser, akkurat EU OK. Noe rust i kanal venstre side bak. Må behandles før snøen kommer.

 

Liker godt interiøret, men sikkert ikke alles smak. Eiet av en 80 år gammel mann, han hadde bra smak!

 

frontsg.jpg

 

baky.jpg w768.png

 

interir.jpg w1024.png

 

cockpitf.jpg w800.png

 

dashme.jpg w600.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

takk for hyggelig tilbakemelding! Har ingen planer utover småting som polering (check), høytrykksvask under for å avdekke stand mht rust osv, skifte antenne (tar gjerne i mot en "how to" forklaring her!) og det er vel det for nå. Synes det er imponerende av Mercedes å levere kasettspiller som standard på en bil fra 1996, men på en litt rar måte synes jeg den passer inn i dashen. Derfor løser jeg musikkutfordringen med en dings fra Apple, som man kobler til iPhonen min til og sender musikk over fm signalene. Smart Apple!

 

Over til et spørsmål om lampen til kjølevæskebeholderen: den lyste da jeg slo på motoren i sted og slukket kort tid etter jeg kjørte agårde. Da jeg parkerte hjemme åpnet jeg panseret og sjekket nivået i beholderen, litt mørkt var det og helt umulig å se noen strek for hvor "vannstanden" skal være (min-maks eller noe slikt..)

Skal jeg bare tterfylle litt og håpe lampen holder seg slukket? Bør jeg sjekke for lekkasjer, i såfall hvor? Er dette et problem på disse bilene?

 

En annen ting som jeg opplevde fra Moss til Oslo på søndag var vindusviskeren som plutselig begynte å gå saktere...og saktere...omtrent så den stoppet. Det regnet heavy!! Kom fram til verkstedet jeg skrur bil og gjorde følgende fiks (la ut en how-to-tråd på et Benz forum, derfor på engelsk):

 

I experienced this yesterday, and this is how I fixed the isse, though Haynes solution may vary from mine..

 

Problem: window wiper slows down/ stops.. Since you need the wiper, this is a -need to do fix-

 

Tools/ parts: the good part is, your granny can fix this. You need an umbraco, a flat screwdriver, fat/ grease (I used urathan fat) and that's it.

 

Solution: if you wipermotor isn't killed, it just needs to be lubed up again.

 

1. Remove the wiper blade and the arm attached to it, (have avaliable some paper or something soft to use between you window and the metalpart on the wiper which now leans towards your window.

 

2. Bend the wiperarm to the upwards position and remove the first middle plastic cover to uncover the hex screw. See picture.

 

3. Remove the rest of the wiper (help with the flat screwdriver, this makes it easier) after removing the hex screw.

 

4. Remove the main plastic cover to uncover its mechanism, see picture. Lube alle moving parts and the pendle underneith. Use a water proof fat/ lube, I used Urethan grease..

 

5. Reverse step 1-4

 

wiper1.jpg w642.png

 

wiper3.jpg w642.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, fortsatt fornøyd selvom det har dukket opp ting, men det forventet jeg med en Merc C klasse.

 

Treg vindusvisker, se fix over.

 

Kjølevæskelampe lyser og forsvinner etter få sekunders kjøring, nivå i beholder er stabilt, så vet ikke hvorfor dette skjer.

 

Kupeviften plystrer, tror jeg vet hvordan jeg skal fikse.

 

Nøkkelen til bilen sluttet å virke, altså knappen til alarmen. Må bruke reservenøkkelen,, Bertel O Steen krever 3.000,- for ny nøkkel, men har funnet en quick fix på nettet som jeg skal prøve.

 

Rust.. trenger vel ikke si noe her.

 

Ellers fikk jeg bekreftet at bilen er en ekte bambi på snøføre i morges.. men, det krever bare ekstra innsats fra sjåføren :)

 

Utenom dette må jeg si at dette er myyyye bil for pengene.. ordentlig Mercedes følelse og mye kjøreglede, synes jeg. Hva annet får man for 30-40 tusen? Ikke mye, hvis man som meg utelot Asiatiske og Franske merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår