Gå til innhold

Snø på tryvann

Ranger emnet


schizo

Anbefalte innlegg

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei Erik Braseth.. Det spiller ingen rolle hvilken bil du kjører bare det ikke er ett femi skjerf rundt halsen på han som kjører bilen.. Men de som oftest har skjerf rundt halsen er akkurat de som kjører plastrakketene fra oslo, akkurat som rennfahrer gjør..

 

hahaha... du får løsne (bibel)beltet ditt og fjerne bønnekjedet ifra speilet, så blir det lettere for deg å skrense uten å verken kveles eller få kjedet slengt i trynet på en djevelsk kontra!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ordentlige rånerne fra Notodden og omegn råner på kvelden i helgene og jobber/studerer kjønnshåra av seg i hverdagene..finns jo unntak her også, men de er ikke ekte rånere blant de tøffe gutta;)

 

Tror også 99% av oss her inne begynner å bli litt lei av hvordan alltid sporer av tråder med evig pjatt og mas om Notodden her og Notodden der..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert at folk begynner å sammenligne sladding på tryvann og rånere, gatebiler med stuk med preppa racingbiler og sånt her!

 

Det er jo selvfølgelig mer gøy å sladde opp og ned en sideliggendes vei enn på en parkeringsplass.

MEN!!! Gud hvor artig det er å finne ut hvor mange runder du klarer å sladde på en stor parkeringsplass!

 

Men kan ikke sytepavene finne seg en annen plass å syte mens de som faktisk er på tryvann for å sladde fortsette med dette og kanskje lære seg å kjenne bilen?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil :) Hva kjører du for tiden? Er enig i at sørkedalen ofte er bedre, men tar litt lenger tid før det kommer mye snø der enn tryvann...

 

Nå forsåvidt er forholdet på tryvann dårlig, bare vått, ikke snø.

 

Det er forresten ikke lov å slædde på tryvann, han politimannen som var oppe der forrige helg sa det ganske klart å tydelig, politikken i oslo er at det ikke er lov og egentlig skal vi bli jaget vekk, men han personlig synes det var mye bedre at vi lekte der oppe enn på veier o.l. så han sa det var greit der og da. (Faen at vi ikke tok opp det med film at han sa det)... Men kommer det en kjip politimann opp dit senere så kan det godt hende han plukker førerkort, derfor er det litt viktig at man er skeptisk når det kommer nye biler opp på plassen.

 

Også er det også viktig at folk tar hensyn, man ser ganske fort hvem som er "proffe" og hvem som er "amatører/nybegynnere", når man ser at en person er litt forsiktig og prøver å lære er det idioti å begynne og slædde rundt han/henne i ring for å briefe/vise seg fram. Husker ikke hvilken bil det var som gjorde det, men det er i grunn ikke vesentlig (så det er ikke vits å begynne og diskutere dette nå), poenget mitt er bare, TA HENSYN, alle er ikke like gode.

 

Om alle får til det så blir det mye hyggeligere der oppe :)

 

En god ting som har begynt å gå igjen nå er at folk skrur på varselblink hvis de snurrer/kjører i snøkanten o.l. så folk er oppmerksomme på de bilene, det er ihvertfall viktig når det er tåke.

 

Bare et par ord fra meg :p Ha en fin vinter folkens :)

Endret av schizo

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil :) Hva kjører du for tiden? Er enig i at sørkedalen ofte er bedre, men tar litt lenger tid før det kommer mye snø der enn tryvann...

 

Nå forsåvidt er forholdet på tryvann dårlig, bare vått, ikke snø.

 

Det er forresten ikke lov å slædde på tryvann, han politimannen som var oppe der forrige helg sa det ganske klart å tydelig, politikken i oslo er at det ikke er lov og egentlig skal vi bli jaget vekk, men han personlig synes det var mye bedre at vi lekte der oppe enn på veier o.l. så han sa det var greit der og da. (Faen at vi ikke tok opp det med film at han sa det)... Men kommer det en kjip politimann opp dit senere så kan det godt hende han plukker førerkort, derfor er det litt viktig at man er skeptisk når det kommer nye biler opp på plassen.

 

Også er det også viktig at folk tar hensyn, man ser ganske fort hvem som er "proffe" og hvem som er "amatører/nybegynnere", når man ser at en person er litt forsiktig og prøver å lære er det idioti å begynne og slædde rundt han/henne i ring for å briefe/vise seg fram. Husker ikke hvilken bil det var som gjorde det, men det er i grunn ikke vesentlig (så det er ikke vits å begynne og diskutere dette nå), poenget mitt er bare, TA HENSYN, alle er ikke like gode.

 

Om alle får til det så blir det mye hyggeligere der oppe :)

 

En god ting som har begynt å gå igjen nå er at folk skrur på varselblink hvis de snurrer/kjører i snøkanten o.l. så folk er oppmerksomme på de bilene, det er ihvertfall viktig når det er tåke.

 

Bare et par ord fra meg :p Ha en fin vinter folkens :)

 

 

Enig med at nød blinken er bra, redder nok en del fangere der oppe.. greit om man kjører samme vei oxo... møtte på en Volvo som kom motsatt vei av alle andre, så greit å følge de andre, så slipper vi å skvette så jævli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der oppe EN gang, mener det var i -04 med min daværende 318is :)

Masse snø og morro kjøring, var der oppe i max 10 min da en uniformert plutselig kom sigende inn på plassen ;)

 

Men ja, en bør merke seg at det faktisk er bebyggelse kloss inntil Tryvann, jeg var heller ikke klar over dette, trodde ikke det var særlig med hus etter Frognerseteren...men det ER det! :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil :) Hva kjører du for tiden? Er enig i at sørkedalen ofte er bedre, men tar litt lenger tid før det kommer mye snø der enn tryvann...

 

I fjor var vi oppover dalen og slædda på vilt mye snø 30. oktober.. Første dagen med lappen :) Kjører en mørkeblå W124 men bor ikke i Oslo lengre :(

 

Nødblink i tåke er viktig, for tåke på Tryvann er det OFTE.. Flere ganger man har skullet slædde for å komme helt på toppen og ikke se veien foran seg engang. Og ja, vær forsiktige med typiske politibiler, selv om det er mange kids i mors & fars biler som leker litt der oppe så man lett slapper av. Kompis av meg fikk heldigvis bare en advarsel i fjor men møter du feil purk ryker lappen, så enkelt er det.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår