Gå til innhold

Volvo 240 tegning i moderne utgave

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

Hadde kjøpt 242 og stasjonsvogna tvert. konge bli du har tegna. Skulle hatt 242 med 5èr turbo og blank svart, stasjonsvogna med 5 tdi og i sølv.

Få noen til å lage den i photoshop eller no. Hadde vert drit feit å sett med litt farger. Send inn til volvo å få dem til å sette igang produksjon. sikkelig tommel opp her :)

 

hehe, takker :P Hadde vært drømmen ja:)

Kan prøve å spørre noen på photoshop tråden her på bilforumet.

Hvis de hadde gjort det så ville jeg hatt en del av kaka :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene er utrolig bra tegna, og definitivt tøffe, men jeg synes ikke de fortjener å bli kalt for 200-serie. Bilene ligner jo mer på en styla V70 og C30 med det nye designkonseptet til Volvo. 200-serien hadde jo mye mer firkanta, markerte linjer enn de nye buede og strømlinjeformede bilene.

 

That said, jeg liker idéen din, og jeg har selv tenkt på hvor morsomt det hadde vært om Volvo relanserte klassikerne sine i mer moderne form. Drømmen hadde jo vært en 240 med turbofemmer, bakhjulstrekk (eller AWD?), moderne understell, S60R-style interiør og kanskje noen freshere linjer, men med mye av det samme designet ellers. Kan ikke du tegne noe slikt? :D

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:P Vel, du har nok rett i det. Men er vanskelig å ha det gamle utseende på en helt ny bil, synes du ikke? :P

 

Når jeg tegnet disse bilene så er noe tatt fra V70 bla panseruformingen, ellers så er alt annet prøvd å skille seg litt ut fra en vanlig ny volvo, og enkelte trekk er fra 200 serien, og helt bak på stv tegningen så minner det litt om 120 serien også. Og svarte detaljer er tatt frem(speil, lister rundt vinduene osv), og den svarte lista på siden av bilen :P

 

Hadde vært genialt! :) Min drøm er iallefall R5 motoren til Volvo 850, Bakhjulstrekk, evt Awd på stv utgaven, 6 eller 7 trinns manuell girkasse, forbedret understell, bremser ++ Forhjulstrekk er ikke et samtaleemne engang!....:P

 

Vel, det blir nok veldig vanskelig, kan se om jeg får til å tegne noe sånt. Blir i så fall mange dager med skissing, prøving og feiling før resultatet blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra tegnet!

Jeg syns disse bilene var bra designet, og mener at som en "relansering" av 240, så har disse tegningene så mye likheter til gamle 240 som det går å ha på en ny bil. man ser jo tydelig på stv. at den er inspirert av 245!

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår