alex_89_p Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Hei! Lurer litt på å kjøpe S4 B5. Er det noe spesielt man burde sjekke med disse bilene? Typiske svakheter.. Mvh Alexander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Q: Hva bør man se etter når man skal kjøpe en S4 (2.7L bi-turbo) fra år 2000 (Gjelder vel stort sett nyere modeller å)?A: - Reg. reimen bør helst være byttet innen 5 år eller 120 000km - Turboene har lett for å ryke, sjekk at disse er byttet eller i god stand. - Selv om bilen har gått på long-life oljen kan den ha tatt skade av dette. Viktig å undersøke. - Ellers må du se etter de samme slitasjene som på andre biler, se f.eks. på den listen som står lenger opp her som gjelder for A4 (B5). Ellers er det bare å søke, er ikke mange ukene siden jeg så en tråd til om dette her inne. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Som Alex sier, søking er gull:) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB5 Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 "Selv om bilen har gått på long-life oljen kan den ha tatt skade av dette. Viktig å undersøke." - hva menes med dette?:P Det er prodfeil på S4 B5 har jeg hørt, at manifold lager spon som går inn i turbo, og turbo havarer tilslutt.. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 "Selv om bilen har gått på long-life oljen kan den ha tatt skade av dette. Viktig å undersøke." - hva menes med dette?:P Det er prodfeil på S4 B5 har jeg hørt, at manifold lager spon som går inn i turbo, og turbo havarer tilslutt.. Var visst noe om at long life oljen legger igjen rester i motoren. Gjelder forsåvidt alle biler fra Audi. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 "Selv om bilen har gått på long-life oljen kan den ha tatt skade av dette. Viktig å undersøke." - hva menes med dette?:P Det er prodfeil på S4 B5 har jeg hørt, at manifold lager spon som går inn i turbo, og turbo havarer tilslutt.. mener at den manifold feilen du snakker om gjelder pre-facelift bilene. Siter Bmwccn #7477 Bmw E39 520I(solgt) Chevrolet G30 Starmaster(solgt) S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg