Gå til innhold

Bensinfilter montering

Ranger emnet


Petterj

Anbefalte innlegg

Har akkurat montert nytt bensinfilter fra biltema, fulgte med to stk kobber ringer, fra før stod det to ringer på hver side(originalt bensinfilter)

 

Etter å ha stramma filteret skikkelig til med kobberringer innerst på hver side og jern ring på de ytterste sidene skulle jeg starte opp å det lakk bensin som f... ut,

 

hvordan skal egentlig disse ringene sitte, noen som vet?

er det filteret som er montert ved siden av bensinpumpe under på venstre side (92 mod 240)

_____________________________________________

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dette være kun på den ene siden av filteret eller på begge sider?

 

For i det filteret jeg fikk fra biltema fulgte det med kun 2 stk kobber ringer, derfor jeg blir så oppgitt! arg!

 

Takk for bra illustrasjon hvertfall :)

_____________________________________________

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er det ;P var egentlig i forbindelse med et problem ved motoren..

men får kjøpe et nytt filter på mekonomen da, kan jo ikke la det lekke ;P hva er egentlig bedre med kobber istedenfor vanlig metall ringer?

_____________________________________________

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

istedet for å blåse penger på enda et nytt filter kjøper du bare noen nye kobber ringer....

 

kobber ringene er en del mykere enn stål så når man strammer til endrer strukturen (les de blir klemt litt flatere) hvis du har ett skyvelære kan du jo bare måle dimmen på ringen du har å ta en tlf til noen, f.eks volvo. enhver sjappe landbruksverksted, bildelsjappe, bilverksted,servicehall har ett sett med slike kobber/metall ringer ,

 

Copper-Washer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er det ;P var egentlig i forbindelse med et problem ved motoren..

men får kjøpe et nytt filter på mekonomen da, kan jo ikke la det lekke ;P hva er egentlig bedre med kobber istedenfor vanlig metall ringer?

det holder å kjøpe løse kobberskiver i rett størrelse. Sånt har dem på alle verksted.

 

Kobber føyer seg til metallet når du strammer det gjør ikke stål. Er ikke rart at det ikke ble tett med stålskive på ene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår