'67 144 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Er ingen tvil om att det er bedre å bygge på 240 istedenfor 140, men 140'n har mere sjarm.. ;-) Klart, jeg kan jo planlegge reisa på forhånd da, så jeg ikke får noen overraskelser. Ikke værre enn å kjøre sakte og midt i bana, så skal nok det der løse seg.. Hehe Ja, en dyr dyr hobby å drive med Rallycross når slike ting som det som skjedde deg skjer. Og, det er nesten ikke til å unngå innimellom desverre. Men, er bra du gjør den istand igjen. Spesiell bil, og den har sikkert ett greit potensiale i seg den også. Når du overhaler motoren kan du vel bytte kammer i det minste og porte litt kanskje? Har da sett noen trimma 2.3 16v motorer etter veien som har gått veldig så friskt både med og uten turbo.. :-) Planene mine er først og fremst å kjøre bilcross og hygge meg med det, mens bilprosjektene sakte men sikkert blir ferdige. Om 142'n blir klar til bruk aner jeg ikke, men nå går det da værtfall framover igjen på det prosjektet også, og i tilegg nå så bygger jeg en klubbløpsbil. En Volvo 245 som er ganske strøken og bra. (for bra til å bygge crossbil av egentlig) Ligger no bilder og info på hva jeg suldrer med på hjemmesida mi.. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Hei Tøft at du vil prøve deg med 190en som driftebil! Har noen tips til hva du kan gjøre: 500E stabstag foran (funker bra sammen med 6er motor) EVO2 stabstag bak Bilstein/Koni dempere rundt om Asd/Lsd diff fra 16v eller 2.6 som er oppstrammet med noe som kalles "spring-block" Senkefjærer fra f.eks H&R eller lesjøfors skal være bra Dreide Delrin/POM foringer i subframe, eller evt. org foringer fra 500E/E60 AMG EVO2 foringer i bærearmene foran eller dreide Delrin/POM foringer Stagene i bakstilling kan enten kjøpes nye org. eller du kan kontakte http://www.flenstadtekniske.com for spesiallagde foringer i polyuretan. Resten av foringene og opphengskulene i bakstilling kan du kjøpe nye fra w124 stasjonsvogn eller 500E. Om du vil justere camber i bakstillinga kan du besøke mb190klubb forumet å sende en forespørsel til en som kaller seg w201-16 for spesiallagde foringer for dette formålet. Styresnekke fra 16v har færre rattutslag fra side til side. Kommer sikkert på mere etter hvert men husker ikke mere i farten :D Stå på, tror dette kan bli bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merc190E2,3-16vturbo Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Jeg syns du burde prøve det! :) Lykke til! Siter 1986 Mazda 626 jordebil 1969 Opel Rekord C 2d sedan, Azurblau, msw felger No turbo shit, but still no real power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1073795 her har du. færdi bygga bare småting igjen som bur osv bilder på link Opprinnelig en 2.0 men har nå en M103 3.0 fra en 1992 modell 300E. Bilen er velholdt og i svært så god stand, kjørt av bare voksne folk. Tight og fin. Bilen veier nå kun 1070kg med glassruter og stålkarosseri så potensialet er bra for enda mer vektletting om det skulle være interessant. Bilen er et banebilprosjekt, men jeg har vært i dialog med biltilsynet om å få skilt på den til sommeren. Så det er ikke umulig om det skulle være et ønske. Bilen har nå en kraft/vekt fordeling på ca 185hk på 1070kg. Karosseri 1985 modell. Rent og pent. Ikke rust (en flekk på panseret og en på ene bakskjermen). En og annen nesten usynlig bulk. Har framfanger uten hull for stor radiator liggende. Understell 300 stabstag foran. Stive fjærer (Lesjöfors m papirer), redusert 3/4 runde. Polyuretan-foringer til understell, stag og motorfester men ikke montert. Bremser 300 kalippere og skiver foran og bak. Motor og gear Original urørt M103 3.0. Disse motorene er kjent for å tåle mye (5-600hk med original innmat). 4 trinns gearkasse som satt i bilen originalt. De skal visstnok tåle ca 300-350hk. Avgass 2,5" til bakpotte. Interiør 2 stk justerbare bøttestoler (frem/bak og tilt). 4 punkts seler. 350x92mm ratt i semskaskinn. Har bakseter og originalseler liggende. Dekk/felg Følger med gode dekk og felg tel både sommer/vinter. Har litt forskjellig så vi finner den beste løsningen her. Bilen er bygget våren/sommeren 2009. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg