Gå til innhold

Bilstereo funker ikke?

Ranger emnet


pionersport

Anbefalte innlegg

Hei!

 

har et bilstereo som jeg skal ha i scooteren min, men det funker ikke, batteriet er full lada, leverer 12,49 volt. å mener jeg har kobla opp alt som må kobles.

 

Har et skjema slik det akkuratt er kobla opp!

 

rrr.jpg

 

Kan det hende forsterkeren har tatt kvelden? tviler, siden den er helt ny.. å høytaleren vet jeg fungerer.

 

For de som lurer hvordan det ser ut! :)

001-21.jpg

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha remote inn på forsterkeren ;)ta det fra bryteren til +. det er vel den gule du har spørsmål tegn til ;)

 

er den nødvendig å ha den gule? har kobla den rett på + polen på batteriet.

 

Star en sikring i forsterkeren. 10 A. skal det være en sikring til? er vel ikek nødvendog med to sikringer på samme ledning? ;O

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha den gule for å gi signal til forsterkeren om at den skal være på ;) lurt å ha den på bryteren så ikke forsterkeren står å bruker strøm hele tiden ;)

 

hvordan har du koblet til Mp3 spilleren til forsterkeren?

 

Okeii, har gjort det, men fungerer fremdeles ikke.

 

Har tatt å brukt phonokabler med minijacket mellom forsterker og ipod.

 

Slike: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108381

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at den ikke virker, for å si det slik? Er det forsterkeren som ikke slår seg på, hører du noe sus i høyttaleren? Har du koblet på riktig høyttalerutgang og justert Level? Kommer det sus når du vrir på Level? Vrir du på riktig Level?

Du kan ikke brokoble to brokoblinger for å si det slik, så bryteren må stå på 4-CH og du må brokoble enten Front eller Rear-utgangene, avhengig av hvilken inngang du bruker til iPod'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at den ikke virker, for å si det slik? Er det forsterkeren som ikke slår seg på, hører du noe sus i høyttaleren? Har du koblet på riktig høyttalerutgang og justert Level? Kommer det sus når du vrir på Level? Vrir du på riktig Level?

Du kan ikke brokoble to brokoblinger for å si det slik, så bryteren må stå på 4-CH og du må brokoble enten Front eller Rear-utgangene, avhengig av hvilken inngang du bruker til iPod'en.

 

Kan du tegne opp et skjema? :) gjør det litt enklere for meg tenker jeg.

 

Hører ikke noe sus, skurr eller noe fra høytaleren, når jeg spiller musikk fra ipoden. har koblet til riktig høytalerutgang.

 

Hva mener du med brokoble?

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig må du ha sikring på plusskabelen, hva tror du kommer til å skje hvis den kabelen kortslutter ved forsterkeren??

Da griller du batteri osv, og faren for brann er stor ;)

 

Ja, men det står en sikring i forsterkeren, og rød ledning fra batteriet går gjennom den sikringen, må jeg ha en sikring til også da?

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår