Gå til innhold

Xenonlykter eller kit?

Ranger emnet


maegnos

Anbefalte innlegg

Hei.

Var hos en Møller forhandler idag å kjøpte xenon kit til min Golf V 06mod.

Kjenner en som jobber der, som sku montere disse for meg i nærlys, men han sa det ikke gikk pga det manglet en kontakt ellerno.

Er det noen andre som har fått montert xenon kit på nærlys?

Er det evt noen som har ettermontert nye lykter, med xenon ?

:diespam:

2006 VW Golf Sportline 1,9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var hos en Møller forhandler idag å kjøpte xenon kit til min Golf V 06mod.

Kjenner en som jobber der, som sku montere disse for meg i nærlys, men han sa det ikke gikk pga det manglet en kontakt ellerno.

Er det noen andre som har fått montert xenon kit på nærlys?

Er det evt noen som har ettermontert nye lykter, med xenon ?

:diespam:

 

Xenonkit er kjent for å gi en del problemer med styreenheter i bilen. Husk å isolere ballasteren godt.

Dersom du mangler en kontakt har du kjøpt et kit som enten ikke har riktig kontakt mot bilen, da skal du også være sikker på at de mangler riktig motstand til å fungere opp i mot can bus'en i bilen din. Du vil derfor få feilmelding på lysa dine.

Kan også være du kun trenger en overgang, rart dersom dette ikke lå i eska.

Fraråder deg å kjøpe billige xenon kit og bruke på en dyr, ny bil. Det gjør ofte mer skade enn glede.

 

Orginale xenon lykter, eller komplett ombyggingkit med ledningsnett, lamper, innmat osv koster i dag på nettet fra Statene 2049$ pluss frakt og 25%mva nært 15.000NOK.

I tillegg må man montere det som ikke er gratis for alle.

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1051

 

Hos møller koster nok delene opp i mot det dobbelte.

 

 

Listepris på nybil er kun 13 tusen kroner, altså burde alle som kjøpte ny bil valgt dette, da det absolutt er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonkit er kjent for å gi en del problemer med styreenheter i bilen. Husk å isolere ballasteren godt.

Dersom du mangler en kontakt har du kjøpt et kit som enten ikke har riktig kontakt mot bilen, da skal du også være sikker på at de mangler riktig motstand til å fungere opp i mot can bus'en i bilen din. Du vil derfor få feilmelding på lysa dine.

Kan også være du kun trenger en overgang, rart dersom dette ikke lå i eska.

Fraråder deg å kjøpe billige xenon kit og bruke på en dyr, ny bil. Det gjør ofte mer skade enn glede.

 

Orginale xenon lykter, eller komplett ombyggingkit med ledningsnett, lamper, innmat osv koster i dag på nettet fra Statene 2049$ pluss frakt og 25%mva nært 15.000NOK.

I tillegg må man montere det som ikke er gratis for alle.

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1051

 

Hos møller koster nok delene opp i mot det dobbelte.

 

 

Listepris på nybil er kun 13 tusen kroner, altså burde alle som kjøpte ny bil valgt dette, da det absolutt er verdt det!

 

 

Okei.

Nei jeg kjøpte et xenon kit hos Møller i Alta. Og en mekaniker der sku montere det på ettermiddagstid, og så ringte han å sa at det ikke var mulig å montere xenonkit på denne bilens nærlys. Så fikk montert det på fjernlys istedefår.

Om jeg kjøper nye lykter, med linse, vil jeg kunne montere da, eller er det kontakter i bilen som gjør til at det ikke går å montere? Har sett flere like biler med xenonkit på, så er jo rart det ikke går å montere på akkurat mindamndamn

Har du xenon på din, orginalt eller ettermontert? Evt no bilder?

2006 VW Golf Sportline 1,9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå er jeg ingen reser på dette, men det skal da fint gå å montere en xenon-kit på Golf V. Det eneste en bør passe på er at holderen til nærlysene byttes til slike som har gjennomføring til kablene.

 

Fikk selv montert xenon i mine langlys av en kompis, som forøvrig også jobber på Møller, og ifølge ham så var det ikke noe problem med xenon i nærlys mtp ledningsnettet.

 

Sikker på at han fra Møller ikke bare stanget på pærefestet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår