speed300 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Lurer litt på gå til inkjøp av en e46 320d, 1999 - 2001, altså den med 136 hk. Men har hørt endel negatift om kvaliteten på denne bilen stemmer dette? speiselt at turboen har veldig lett for å ryke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doggy Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Har selv en 320D 150HK.. Bilen har nå gådd 121000 uten turbo bytte å den funker ennda som den skal : ) Siter - 2007 Ford Ranger Limited 2.5 Tdci X 2003 Bmw 320D M-tech X 1998 Audi A4 1.8 TSQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Leste i siste Motor om en som hadde hatt problemer med sin -03 modell 320d. Måtte bytte turbo og nå motor ved 120' km. Lite man kan si ut fra én persons erfaring, men han påstod å ha lest på et forum at det var velkjent med turboproblemer, samt at en del fra luftinntaket kunne løsne og forårsake store skader i motoren. Sikkert mange som ikke har problemer, men greit å sjekke ut... Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speed300 Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Leste i siste Motor om en som hadde hatt problemer med sin -03 modell 320d. Måtte bytte turbo og nå motor ved 120' km. Lite man kan si ut fra én persons erfaring, men han påstod å ha lest på et forum at det var velkjent med turboproblemer, samt at en del fra luftinntaket kunne løsne og forårsake store skader i motoren. Sikkert mange som ikke har problemer, men greit å sjekke ut... ja, jeg leste også den og tenkte at dette var noe som burde sjekkes, håper folk som har peiling på dette kan srive her, eller forteller hvordan man ungår at tuboen havarerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Har hørt at 150hk er bedre enn 136hk. Har en kompis som har 136hk, han måtte bytte både turbo og blokk etter 180 000km S: Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doggy Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 kommer no sikkert ant på hvordan du behandler bilen også.. Ikke alle som har så fin kjørestil.. Siter - 2007 Ford Ranger Limited 2.5 Tdci X 2003 Bmw 320D M-tech X 1998 Audi A4 1.8 TSQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 kommer no sikkert ant på hvordan du behandler bilen også..Ikke alle som har så fin kjørestil.. Selvsakt, men den blir no brukt til normal kjøring da. og i dette tilfellet var det vist blitt noe kødd med ei dyse som vistnokk ikke er så uvanlig på bmw. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speed300 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 holder bmw norge noe statestikk på hvor mange bilder som har hatt turbohavari, slik at man kan se hovor vanelig dette er. er 320d 136 rett og slett en problembil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 står det ikke noe på autoinexen da. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 (endret) Det som ble nevnt med insuget regner jeg med er egr ventilen.dette er en svakhet men det gjelder ikke bare m47 motoren (320D). Det som skjer er at ved mye småkjøring kan det lettest forklart tettes igjen av koks..Det som anbefales for å unngå dette er å kjøre bilen på høyt turtall til tider (4000 omdr) for å blåse bort driten som kan feste seg der..selvfølgeli på varm motor. angående turboen..noen får turbohavari mens andre ikke..dette gjelder uansett hvilken bil du kjører bmw eller ikke. MEN det er et filter på motoren som jeg mener heter veivhusventilasjonsfilter ellerno.. Dette filteret har blitt endret til en "service del" som skal byttes når bilen din er inne på service men det er i den senere tid at dette kom (pga. turbohavari) og derfor kjører de fleste med et nedsmusset filter som i verste fall kan forårsake oljeretur til turboen og ødelegger den. skal du kjøpe en 320D anbefaler jeg deg å bytte dette filteret hvis det ikke har blitt byttet. håper ikke dette ble for vanskelig forklart..:P *edit* Dette er slettes ikke en problembil :-) Endret Oktober 26, 2009 av mspec Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speed300 Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Det som ble nevnt med insuget regner jeg med er egr ventilen.dette er en svakhet men det gjelder ikke bare m47 motoren (320D).Det som skjer er at ved mye småkjøring kan det lettest forklart tettes igjen av koks..Det som anbefales for å unngå dette er å kjøre bilen på høyt turtall til tider (4000 omdr) for å blåse bort driten som kan feste seg der..selvfølgeli på varm motor. angående turboen..noen får turbohavari mens andre ikke..dette gjelder uansett hvilken bil du kjører bmw eller ikke. MEN det er et filter på motoren som jeg mener heter veivhusventilasjonsfilter ellerno.. Dette filteret har blitt endret til en "service del" som skal byttes når bilen din er inne på service men det er i den senere tid at dette kom (pga. turbohavari) og derfor kjører de fleste med et nedsmusset filter som i verste fall kan forårsake oljeretur til turboen og ødelegger den. skal du kjøpe en 320D anbefaler jeg deg å bytte dette filteret hvis det ikke har blitt byttet. håper ikke dette ble for vanskelig forklart..:P *edit* Dette er slettes ikke en problembil :-) høres bra ut.. hva vil du renge som for høy km stand på en 320 d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Det er vell egentlig helt opp til deg selv.En bil kan ha trillet 300.000 uten noe større havari mens en bil som har trillet 100.000 kan ha fått motorhavari. Det viktigste er vell hvordan bilene har blitt behandlet som nevnt tidligere i tråden. Vedlikehold er det viktigste. Derfor bør du prøve å se helheten på en bil du vurderer å kjøpe. Er den pent behandlet eller har ikke bilen blitt vasket på flere måneder og flyter det over av søppel i bilen osv. Har den servicebok eller er den "ihjelskudd" av en ungdom som ikke har peiling på bil. Når jeg kjøpte meg denne bilen satte jeg meg en maksgrense på 150k pga jeg ville ha en bil som ikke hadde så mange km på telleren.(jeg betaler heller 20.000kr mer for en bil som har trillet 100.000km mindre enn en annen.) jeg endte tilslutt opp med en som hadde trillet 120k og eid av en eldre mann som hadde hatt bilen på verksted hver gang det var noe. uff kor lang post dette ble :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.