Gå til innhold

Kyosho USA-1 Nitrocrusher vurderes solgt

Ranger emnet


anda

Anbefalte innlegg

Kyosho Usa-1 Nitro Crusher 98% strøken vurderes solgt. Helt ny "Hot bodies" 26 motor med 2,6 hester er montert for det skikkelige kicket denne bilen gir (ikke møkka-motoren på bildet).

 

Trimpotte og dobbelt rossi luftfilter følger med. Jeg har laget et solid styreservo-feste i aluminium som erstatter det i plastikk som vred seg alle veier når man svingte. Ytterligere er sterkere fjærer satt bak da den nye motoren var endel tyngre.

 

Kan selges med Futaba megatech junior sender, mottaker 2 sterke futaba/hitec servoer, batterier og gløder, altså alt man trenger for å kjøre. Bilen er mildt sagt påkostet en god del.

 

Bildene er den aktuelle bilen.

 

Usa1_3.jpg

 

Usa1_1.jpg

 

Usa1_2.jpg

 

T2PCKA.jpg

 

Kom med prisvurdering eller bud, har en anelse om hva den kan være verdt, men alle summer vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet meg frem til ca. 40km/t utifra utveksling osv. Med den nye motoren er dette helt klart en underkill fart. Tipper dreving slik at den gjør 60km/t +- ville vært noe bedre, da ville iallefall motoren kommet til sin rett. Fikk i alt dette snøværet testet den på ren asfalt. Jeg låste centerdiffen og ga full gass. Den spant på alle de 4 store hjulene, rått! Testet også "tug o' war" med en Traxxas Stampede, den spant helt vilt og jeg bare sto stille med bremsen inne. Jeg ga full gass og stampeden fikk seg en real flyvetur!

 

Dette er et utrolig morsomt leketøy for de noe eldre. Men får du denne på leggen må du nok besøke sykehuset. Ungene i gata springer inn når jeg begynner å kjøre:)

 

Den slitne orginalmotoren fikk en kamerat av meg for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig 2,5hk ja, men moment er jo nesten ikke-eksisterende på disse små motorene :)

Men de går fortsatt bra.

 

Må jo akse noe sykt den bilen din! Veier jo ikke så mye mer enn min, og har dobbelt så høy utveksling(23,8:! mot 12:1).

Bilen min er bygget på samme chassis, lurer på hvordan den hadde blitt med USA-1 hjulene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er 2.6 hester! Ikke 2.5 men det er jo ikke merkbart uansett. Momentet på disse motorene er jo ikke allverdens som du sier, men jeg merka veeeldig stor forskjell fra den gamle gs21r'en og den nye 26. motoren. Den gamle kunne jeg stoppe ved å komme borti svinghjulet på tomgang. Det kan jeg ikke med denne jeg har nå. Også er det en mye grommere lyd på 26. motoren. Bråker mindre men med grommere lyd.

 

Hvilken bil er du eier av og hvilken motor bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by anda

Også er det en mye grommere lyd på 26. motoren. Bråker mindre men med grommere lyd.

 

Hvilken bil er du eier av og hvilken motor bruker du?

 

Kan tenke meg det, skulle gjerne hatt en grymmere maskin i min, men før det er det andre ting jeg ønsker mer (feks. 2-trinns girkasse).

 

Jeg har en 99 Inferno DX2 (MP6 sin billigere bror), fortsatt med den originale GS21-R motoren, samme som USA-1, samme chassis, samme oppheng etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår