Ascona77 Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Er det noen her på forumet som har erfaring med å montere turbo i en urørt 1.9cih motor. Tenker på max ladetrykk og om det i det hele tatt lar seg gjøre uten å blåse motoren med den gang. Er det evt mulig å bruke en turbo fra en dieselmotor. Må man ha intercooler? Har litt lyst å prøve da jeg har en motor til overs. Hva slags effekt kan jeg evt forvente på noe sånt :) Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Jeg har aldri sett noen har klart å turbolade en CIH med holdbart resultat uansett hva de har gjort Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Ikke jeg heller. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Det gikk en orange i konsberg traktene for et par årsiden, men er ikke sikker på hvor lenge han hadde den før den ble solgt. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Dale Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Jeg har aldri sett noen har klart å turbolade en CIH med holdbart resultat uansett hva de har gjort Har ikke sett noen som kjører med turbo på 1,9 men skal ikke så mye til for å hive oppi ein 2,4. Kjenner en fyr som har ein 2,4CIH i ein Kadett C. Han har turbo. Tror han kjører på 0,4 eller 0,8bar. Endte med 208hjulhester og ca 320nm. Siter 1974 Opel ascona A 1,9SR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 8, 2009 Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 Les på toppen din. Står det 19S eller 19N? S skal ha super (98 oktan) N er lav komp og skal ha (normal 95oktan) Evt skaff deg en 2,2 topp. Da har du store ventiler, får lavere kompresjon. Og mere krutt å hente enn ved en 1,9 topp. Trur ikke en orginal 1,9 topp klarer noe særlig mere enn 120hk selv ved overladning... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haavard96 Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 ble ikke den stjålet, å han som stjal den kræsjet den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg