xcman Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Byttet nylig bremseklosser og skiver. I etterkant har det kommet en risting i bilen. Varierende i intensitet. Ikke økende ved bremsing. Hjul balansert. Forsøkt vinterdekk uten resultat. Byttet kobling til 4-hjulstrekk. Tilnærmet like mye vibrasjon. Andre som har formeninger på hva dette skyldes. Evt erfart det samme? XC-70 2002, 2,5T aut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Spissing som er feil kanskje? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Skiva sitter ordentlig på navet ja? Høres ut som at skiva ikke ligger ordentlig mot, eller at klossene vibrerer mot skiva.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcman Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 (endret) Takk for svar. Har bestilt time på verksted nok en gang. Ubehagelig vibrasjon i bilen i nesten alle hastigheter. Ingen endring når jeg setter bilen i "nøytralt"/ fri-gir. To fra verkstedet har allerede prøvd bilen uten å skjønne hva det er. Snakket om herdet olje/fett i bærekuler el. noe i den retning!? Drivknuter er nevnt. Hvilken funksjon har drivknuter?, og kan disse evt skape vibrasjon/risting? Flere forslag der ute på eteren? Endret Oktober 31, 2009 av xcman Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edvler Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Hei, har samme problem med min xc 70, 06 mod. Verkstedet har skiftet mellomaksel, fordelerkasse, defekt felg, tre sett med dekk, skjevslitte dekk etter 40 000 km. Det er foretatt fiehjulsmåling. Det er snart ikke flere alternativ. Volvo nevnte muligheten for å sende bilen til Gøteborg på fabrikken. Ubalansen har vært der siden bilen var ny, har blitt gradvis forsterket. Jeg har en boggitilhenger, setter jeg på denne blir problemet så forsterket at den er nesten umulig å kjøre. Verksmester har antydet at noe av problemstillingen skriver seg fra den automatiske nivåreguleringen. Håper du finner løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg