Gå til innhold

Bass problemer!!!

Ranger emnet


EmilS40

Anbefalte innlegg

Hei=)

jeg har en Volvo S40.

Har vært i Sverige å kjøpt meg ny bass og forsterker. JBL GTO1204BPD bass og GTO 7001E forsterker.

 

alt virker jo bra til nå. MEN... Når jeg skrur opp lyden en del, så slår bassen konstant. Alt durer, og det gir seg ikke før jeg skrur ned på bass kontrollen. har prøvd å justere på instillingene på forsterkeren og spilleren. Da virker bassen normal, men den slår ikke i nærheten av hva den kan.

 

ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MEG??

Setter STOOOR pris på svar

 

Mvh: Emil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det så enkelt? :S :P

 

hvis jeg skal montere en kondensator også, skal jeg jorde kondensatoren og forsterkeren separert? eller kan jordingen fra forsterkeren gå via kondensatoren og så til "setebolten"?

 

får forskjellige svar hele tiden. og er det nødvendig med en fordeler boks på pluss kabelen? eller kan man ta 12volt fra batterier til kondensatoren så fra kondensatoren til forstrerkeren?

 

Takk for raske svar=)

 

Emil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt :) Jeg har mer eller mindre samme problem, bare at bassen min står å durer å skjelver hele tiden uansett styrke på bass/volum med mindre den alt er av. Bassen slår også hver gang jeg jeg skrur på/av spiller, setter nøkkelen i tenninga å når jeg bytter sang. Den reagerer med ett lite dunk når jeg flasher med fullt lysa mine.

 

Anbefales det for meg å finne ett bedre jordings punkt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet jordingspunkt nå, til "setebolten", men har fortsatt det samme problemet. etter at jeg byttet jording, så får jeg en rar klikke lyd når jeg skrur volumet mellom 1 og 0. Når bilen går, så får jeg ca 14,40Volt. så skulle ikke vært noe problem med strømmen. den rare klikke lyden er ny, så hva kan det være? Har spilleren konka? det er en Pioneer, DEH 6000 UB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt :) Jeg har mer eller mindre samme problem, bare at bassen min står å durer å skjelver hele tiden uansett styrke på bass/volum med mindre den alt er av. Bassen slår også hver gang jeg jeg skrur på/av spiller, setter nøkkelen i tenninga å når jeg bytter sang. Den reagerer med ett lite dunk når jeg flasher med fullt lysa mine.

 

Anbefales det for meg å finne ett bedre jordings punkt også?

 

Stille ned HZ'en på blokka di? Har også fått et lite slag fra suben når jeg slo på spilleren.. Det var pga HZ'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er den jorda rett i karosseriet, men det hjalp ingenting :(

 

Greia her er at jeg har hatt samme spiller, forsterker å kasse i både en a4 og en sierra jeg har hatt. når jeg trengte plassen til barnevogn lånte jeg det bort til ei venninde som satte det inn i vectra'n sin. det var da problemene begynte. kassa sto å skalv å slo mer eller mindre hele tiden. nå har jeg en omega stv som betyr at jeg har plass til både kasse å barnevogn :D jeg trodde at det problemet hun hadde var noe med oppsettet i bilen hennes men viser å være samme her, bare en smule værre. kassa gir en liten dunk når jeg trykker på bremse pedalen, setter av/på spilleren.Det virker også som den reagerer på cd. den woofer litt når cd'n snurrer.

 

forsterkeren er jorda skikkelig (vil jeg tro) har prøvd 2 forskjellig phono kabler. ved forsterker og frem til spilleren ligger kablene godt avskilt fra hverandre. eneste jeg har gjort annerledes her enn i de andre bilene er at jeg har en liten stump ledning fra + til REM på forsterkern. det er bare midlertidig da remmen på phono kabelen blei kutta alt for kort.

Jeg har ikke prøvd forsterkern ordentlig på en annen sitt oppsett. hadden kjapt over i en annen bil, å da virka det som det blei bedre. men vi hadde så dårlig tid så fikk ikke testa ordentlig.

 

Håper på hjelp :)

 

For alt det er verdt, det er alpine spiller, mds blokk å en arizona eagle kasse.

Endret av skrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår