Gå til innhold

skrik

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skrik

  • Bursdag 01/25/1988

Contact Methods

  • Bosted
    spydeberg

skrik's Achievements

  1. Kunne du gitt en mini forklaring på hvordan stramme ved hjula? Trenger nemlig å få strammet mitt også :)
  2. Nei vet ikke det :/ Er mekaniker, men ikke på bil så er fortsatt i lære fasen :p Fikk høre at jeg skulle lete på høyre side, men ratt stammen er vel stammen ned fra rattet, å den er jo på venstre side. Magnul linka meg bilde av den, så skal nok finne den. Takk begge to :)
  3. ja ok. hørstes litt lettere ut enn det inntrykket jeg fikk fra versted, hehe. hva ca skal jeg se etter? prøvd å finne ett bilde av den, men uten hell. Tusen takk for hjelpen!
  4. Ingen som har noen info ang snekka?
  5. Jepp. fikk 2'er på det. hadde forstått det om det var 1'er, men men.
  6. Hei. Noen ting må gjøres før etterkontroll. Trenger noe råd å tips før jeg setter igang siden jeg bare har vært litt hobby mekaniker :) #1 Slark i hjelpesnekke. Hvor å hvordan komme til den? Den skal visst ikke være store poblemet å bytte selv etter hva jeg forsto? #2 Endeledd venstre side. (husker ikke om det var indre eller ytre) Har byttet endeledd på eldre biler før, å regner med at det er like rett fram på denne? Jekke opp, bytte å jekke ned igjen? #3 dørstoppere. Trodde ikke dette skulle gå som mangel på en eu :/ På venstre side har den knekt av fra stolpen, vil det være greiest å sveise den fast igjen, eller burde jeg feste den på en annen måte? På høyre side har den knekt/løsnet inne i døren. Kommer man lett til feste inne i døren ved å ta av trekket? til slutt, ganske flaut men klarte å gå sidelengs i en fortaus kant her om dagen. relativt fort også. ene døren forran spratt nesten opp, å blitt noe treg å lokke igjen, men det kan jo være pga dørstopperen er defekt bare? begge felgene ble ødelagte også, så traff litt for hardt :P Har fått en litt "dyp" male lyd fra forhjulet. lurer på om det kan være hjul lageret? Er det evt en måte å finne ut det på? Håper på litt hjelp her :D
  7. Nå er den jorda rett i karosseriet, men det hjalp ingenting :( Greia her er at jeg har hatt samme spiller, forsterker å kasse i både en a4 og en sierra jeg har hatt. når jeg trengte plassen til barnevogn lånte jeg det bort til ei venninde som satte det inn i vectra'n sin. det var da problemene begynte. kassa sto å skalv å slo mer eller mindre hele tiden. nå har jeg en omega stv som betyr at jeg har plass til både kasse å barnevogn :D jeg trodde at det problemet hun hadde var noe med oppsettet i bilen hennes men viser å være samme her, bare en smule værre. kassa gir en liten dunk når jeg trykker på bremse pedalen, setter av/på spilleren.Det virker også som den reagerer på cd. den woofer litt når cd'n snurrer. forsterkeren er jorda skikkelig (vil jeg tro) har prøvd 2 forskjellig phono kabler. ved forsterker og frem til spilleren ligger kablene godt avskilt fra hverandre. eneste jeg har gjort annerledes her enn i de andre bilene er at jeg har en liten stump ledning fra + til REM på forsterkern. det er bare midlertidig da remmen på phono kabelen blei kutta alt for kort. Jeg har ikke prøvd forsterkern ordentlig på en annen sitt oppsett. hadden kjapt over i en annen bil, å da virka det som det blei bedre. men vi hadde så dårlig tid så fikk ikke testa ordentlig. Håper på hjelp :) For alt det er verdt, det er alpine spiller, mds blokk å en arizona eagle kasse.
  8. Jeg låner denne tråden litt :) Jeg har mer eller mindre samme problem, bare at bassen min står å durer å skjelver hele tiden uansett styrke på bass/volum med mindre den alt er av. Bassen slår også hver gang jeg jeg skrur på/av spiller, setter nøkkelen i tenninga å når jeg bytter sang. Den reagerer med ett lite dunk når jeg flasher med fullt lysa mine. Anbefales det for meg å finne ett bedre jordings punkt også?
  9. Nå er tomgangsmotoren byttet, begge åndeslangene sjekket men bilen jager værre enn noen gang. Den har ingen antydning til å stoppe, ingen motorlampe som lyser, men den jager konstant til hjulene har stoppet! Noen forslag? gjør hva som helst enn å stue den bort til dyre verksteder
  10. da har jeg byttet toppdeksel å borret opp nippeln med 2,5mm, 2mm knakk i prossesen :/ tok av tomgangsmotoren, men fant ingen måte å demontere den på, så renset den så godt jeg kunne, fikk alt på plass igjen å bilen gikk som en klokke. endelig hadde jeg det draget den hadde for et halvt år siden igjen. men det varte i 10 min. nå går den på tomgang men den er veeldig slapp. kjenner at den hele tiden holder igjen. er det tomgangsmotoren som fortsatt er tett? nå kommer ikke motorlampa opp hver gang jeg slipper gassen, men kommer sjeldent, men blir stående å lyse til jeg skrur av å på tenninga igjen.håper det are er tomgangsmotoren som er prob, kan vel ikke være noe annet?
  11. skrik

    Olje lekkasje

    Sånn, da har jeg endelig fått tak i nytt toppdeksel, var ikke den enkleste delen å få fatt i :) Hadde ikke en eneste olje flekk i plugghullene, etter hva jeg kunne se, så det ikke ut som det vare noe olje som rant fra baksiden heller. med tanke på hvor langt bak motoren sitter er det kanskje ikke mulig å se det heller? det holder kanskje ikke med å bare kjenne bak der?
  12. Trenger ett toppdeksel til Omega 2.0 16v 97 mod.
  13. skrik

    Olje lekkasje

    Hei, jeg driver å duller litt med omegaen vår da den trengs litt stell før den blir godkjent som familie bil :) Har en annen tråd angående tomgangs motoren på den, men det blir ikke noe fiksing der før jeg finner ett nytt toppdeksel, så da lurer jeg litt på lokalisering av en liten olje lekkasje jeg har. den drypper forholdsvis lite, men nok til at det blir dyrt. flekken lander ganske langt bak, det vil si omtrengt vet forstillingen. har hatt bilen på jekk for å titte, men fikk den ikke høyt nok opp, å bilen er for lav til å komme opp på rampene. har noen noen forslag på hvorå eventuelt hva som lekker? skal kjøpe meg bukker i løpet av dagen så jeg får litt orden. Tusen takk for all hjelp!
  14. Tok sjansen å kjørte hjem, ca 3 mil. to litt 2 komponent å limte den på plass som en nødløsning til jeg finner nytt toppdeksel på en eller annen høgger :) At den slangen er tett kan kanskje være grunnen til at bilen ikke vil gå på tomgang? den jager utrolig mye å pleier som regel å stoppe. noen ganger kommer motor lampa opp også. får håpe det er alt som trengs for å fikse den. vet ikke om jeg tør demontere tomgangs motoren, har en følelse av at det er veldig mye små deler inne i den?
  15. Jeg skulle ta av den tynne slangen, men klarte å knekke av den tuten slangen sitter fast i. nøyaktig hva gjør de to slangene? Det er i hvertfall ikke noe sug i den tynne. er det fare på liv å død om jeg starter å flytter bilen når den slangen ikke er kobla til toppdekselet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår