Gå til innhold

A3 med brukket fjær bak

Ranger emnet


Henrikm

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte min første bil for ca en mnd sida,

det var en Audi A3 1,8t quattro 2000 modell.

I dag var de dagen for å hive av sommer dekka og

på med vinterdekka, og da såg jeg plutselig at støtdemperen

bake på venstre side var knukket helt nede med feste sann at

det var på en måte bare en 3 kvart sirkel som var knukket av.

men den låg heilt fint nede på plata si.

 

Noen som vet hvor dyrt det er for en ny støtdemper?

hvor dyrt det kan bli å få skiftet denne på verksted?

og eventuelt om det kan vere farlig/føre til mye mer skade å kjøre rundt ei stund uten å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som du beskriver det høres det ut som om det er fjøra som er knukket. du hadde merket det godt visst støtdemperen var knukket. for å bytte fjør må det løsnes ein bolt helt nede på demperen slik at bærearmen som fjøra ligger på kan senkes og fjøra taes ut. er ein enkel jobb visst du kan skru litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tuv godkjent senkesett til bilen kan du få for 2.5k hvertfall, justerbart senkesett(slik at du får normal høyde om du vil) ca 3.5k. Og da vil du få bytta alle sammen også.

 

Det var kanskje ikke helt svar på spørsmålet, men men

 

forsøk på å svare på et spørsmål hvertfall:

 

Random verksted tar de mellom 400-600 kr for å gjøre det, merkeverksted nærmere en høvding vil jeg tro. Tar ikke så lang tid, men de fleste tar for vær påbegynte time de på jobbe. Og i tilegg kommer ny fjær

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som du beskriver det høres det ut som om det er fjøra som er knukket. du hadde merket det godt visst støtdemperen var knukket. for å bytte fjør må det løsnes ein bolt helt nede på demperen slik at bærearmen som fjøra ligger på kan senkes og fjøra taes ut. er ein enkel jobb visst du kan skru litt.

 

det stemmer de at de er fjøra som er knukket, men hørest bra ut at dette er en enkel jobb, er ikke så flink å skru selv, men kjenner sikkert noen som kan hjelpe meg med saken. ;) takk for svar, noen som vet hvor jeg kan kjøpe ny fjør på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår