Gå til innhold

pjokkur

Bruker
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pjokkur

  • Bursdag 09/14/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, rc båt,landeveis sykkel
  • Modell (eks S4)
    A3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    tømrer
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    supersprint cat back, powertech filter, forge splitr ,FMIC, chipsenter K04 chip, forsterka sachs clutch, forge innsugs slange, borg warner k04-001 turbo, MBC, WOT box, 3"downpipe
  • Fylke
    hordaland

Contact Methods

  • MSN
    pjokkur-pjokkur@hotmail.com
  • Bosted
    tysnes

pjokkur's Achievements

  1. pjokkur

    A3 8L clutch ?

    Hei skal bytte clutch på min 2001 a3 1.8t quattro motorkode ARX. 5 gir lurte litt på om clutch til vw golf mk4 1.8t FWD passer eller om det er en annen clutch til quattro ? har sett litt her Volkswagen Golf IV 1.8T > Drivetrain > Clutch > ES#126 Stage 2 Clutch Kit - Steel Flywheel (14lbs.) - ESR198031S2SF dette er til FWD men er det nermeste jeg kommer siden A3 8L ikke ble lansert i usa. har sendt mail til ecs tuning om det passer men ingen svar.
  2. ta ein trykktest av hele systemet som går på intercooler rør og vacumslanger kjøpte selv slik trykktester på ebay. kobles til innsuget istedenfor maf veldig enkelt og finne lekkasjer på denne måten. kan og prøve og erstatte N75 med ein manuell eller elektronisk boost kontroller for og sjå om du kan justera trykket opp til der du vil ha det. kan du det så er det n75 som er gåen eller ledningsbrudd til den.
  3. har den reduseringen jeg og. den er vel bare for å redusere diameteren på slangen som går fra N75 til wastegate. kanskje er N75 gåen ??
  4. selvjusterende håndbrekk. sikkert slitte klosser bak sjå her VWVortex.com - DIY - Replacing and adjusting e-brake cables on a MKIV car står litt om justering av brekk nederst
  5. her finnes led pærer med canbus http://www.dybvik-trading.no/default.asp
  6. står at det er alle 4 mattene, med A3 logo på dei framme. originalt festesystem og at fargen er grå. passer til alle A3 8L. bruker bare google chrome netleser som oversetter fra tysk til norsk :)
  7. skal ha ny downpipe til min 2001 a3 quattro 1.8t motorkode ARX. finner bare downpipes til FWD biler, men har lest her http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-forum-8l-chassis/106216-a3-quattro-downpipe-question.html og her http://forums.triplezoom.com/showthread.php?2445387-Downpipe-differences-on-VW-AUDI-SEAT-SKODA at downpipe fra audi tt 180 quattro vil passe http://www.42draftdesigns.com/categories/products/tt180qdp.html er det noen som vet om den vil passe a3 quattro ? takker for all hjelp
  8. funker den. men ser i annonsen at selger sender bare til USA. eg har forge splitter ventil, satt til 100% resirk
  9. har bestilt endel deler på http://global.ebay.com/ forge 007 er ein resirk som er mykje brukt på 1.8t. frå 700-1000kr. luftfilter er ikkje noko hokus pokus, skal bare beskytte LMM og turbo for støv og dritt. bør ikkje vere insatt med olje da dette kan ødelegge LMM pris ca 500 for billig og 1500 for dyrere stålfilter eventuellt 2000+ for eit kaldluft inntak
  10. har kobla meg forbi n249 ventilen slik som her http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?PHPSESSID=73c90cb8f87fa5838a0498aef771ad44&topic=113646.0 n249 ventilen er koblet slik at den kan åpne resirk (dump) ventilen når ecu vil det. går bilen som før. har du ladetrykk ?
  11. dekselet bak var festet med skruer og litt klips. var enkelt og få det vekk. men sikkert verre visst det skal på igjenn. dekselet på fører døra er festet med 3 skruer. 1 stk oppe i både venstre og høgre hjørne (skruene ligg under eit lite plastdeksel) og den siste skrua er under armlenet på døra( ser eit lite hol der når du kikker under) bak under glasa veit eg ikkje korleis det er festa, siden eg har 5 dørs A3.....
  12. når det gjelder sub i bagasjerom så er det plass til ein 8" eller 10" sub med forsterker over kvar hjulbue bak. sjå her kva eg gjorde. http://www.facebook.com/album.php?aid=194438&id=548040068&l=556f3fea2f Dumpventil er ikkje bra på 1.8t. me har luftmengdemåler som måler lufta som turboen suger inn og det blir tilsatt rett mengde bensin i forhold til den lufta som blir målt. ein dumpventil slepper ut noe av den lufta og dette merker ikkje computeren og du får meir bensin i forhold til luft, det er ikkje bra. resirkulerende ventil sammen med luftfilter er det rette, då slepp du problemer. med eit åpent filter høyrer du sugelyden frå turbo og du får ganske grei "dump" lyd av ventilen. dersom du chipper så er det anbefalt og bytte resirk ventilen, da den ikkje holder trykk over 1 bar. med chip så lader du fra1-1.3 bar alt etter hvilken chip det er. originalt ladetrykk er 0.5-0.6 bar. chip gir ca 190+ hk min a3 1.8t bruker ca 0.65 på langkjøring og ca 1l på blandet (gasser på litt her og der). det er med ca 210-230 hk i motoren. resirkventil og luftfilter er det enkleste og montere selv, nesten like lett som å fylle bensin :) pris på resirk er ca 1000 og litt under 1000 for luftfilter, chip ca 5000-8000
  13. http://www.dybvik-trading.no/ og http://www.bilkabel.com/ for xenon og led pærer. har bi xenon fra bilkabel.com på min a3 funker som en drøm :)
  14. kan være ein coil som har tatt kveld eller holder på og gjøre det. få tatt bilen igjennom diagnose scanner (vag com) for og sjå om det ligger feil inne på hjernen. kan og være hull i slangen som har med veivhus ventilasjonen. skjedde med meg i fjor vinter. da fusket bilen og ettertente. men diagnose scanning er første bud..........
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår