Gå til innhold

hanbe

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hanbe

  • Bursdag 01/15/1987

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Automatiker Prosessanlegg
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

hanbe's Achievements

  1. Har egentlig lagt bilen ut for salg også da jeg ikke er hjemme resten av året. :o( http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30862441
  2. Hei. Er det noen som har erfaring med defekt diesel pumpe? Hadde vert fint om dere da ville dele deres erfaringer og l�sninger i denne tr�den. Min bil vil ikke starte. F�r diesel ut dysene, men syns ikke det er s�rligt sprekt og det varierte en del fra hver dyse. �rsaken kan komme av f�lgende: Byttet diesel filter og luftet systemet, fikk start p� bilen. Den gikk i 10-15 min s� stoppet den plutselig. (Nesten som det skulle v�re elektrisk?) Fint om noen har maualer/data p� en slik pumpe.
  3. Yes, men denne vifta går når motoren er kald og aircondition av. Motoren når aldri opp i temperatur. (Her tenker jeg at det KAN være 2 feil, en termostat som sitter fast i open posisjon + en vifte som hele tiden går???) Om det er en temp sensor så går den vertfall ikke inn videre i bilen, da ville jeg kunnet funnet en feil med VCDS (diagnostiseringsverktøy) Jeg lurer egentlig på hvor viftekontroll modulen er, da kan jeg prøve å bytte den.
  4. Yes, temp måleren fungerer. Men på grunn av viftene som går hele tiden kommer temperature på kjølevannet og oljen opp i ca 70 grader max. Finner ikke noen alarmer med VCDS-Lite.
  5. Hei. Er det noen som vet hvor jeg kan finne vifte kontroll modulen? (Fan Control Module) Har en 99 mod A6 2.5 TDI. Der den elektriske viften ser ut til å gå for fullt hele tiden bilen er i gang, uansett temperatur aricondition på/av osv. Jeg kunne tenkt meg å bytte denne modulen for å ha prøvd dette da jeg har fått tak i en. Har selvfølgeli prøvd å google, men den informasjonen jeg fant hjalp meg lite, kan være at amerikanske biler har et annet opplegg for denne modulen (kun funne info på amerikaske forum.) Bilr kjempefornøyd om noen har noe som helst info om dette.
  6. Men da ville feilen vert i "elektronisk" og komt inn med feil alarm? + jeg sjekket en del av di forskjellige kanalene ved hjempe av VCDS alle jeg kikket innom viste ca.30 grader. Noe jeg hadde forventet på akkuratt det tidspunktet.
  7. Motoren går ca aldri over 75 grader på både kjølevesken og oljen. Har tenkt tanken at termostaten står open, og skal bytte den likevel ved regreimskifte ca. snarest :) MEN! Det jeg har lagt merke til er at begge viftene starter med en gang, på kald motor. Dette kan vel ikke stemme? Noen som har hørt om noe lignende? Har ingen feilkoder på dette.
  8. Jeg har 00955 Adaptation Limit Surpassed og etter en stund har jeg fått: 01559 - Drivers Door; 59-00 Can't Unlock Den var ikke der med en gang. Dvs. etter fjerning av alle alarmer :) Det som var mest håpløst med denne bilen var at jeg syns det er begrenset med informasjon om den. Har hatt/har både A3 og A4, begge hadde jeg Haynes bøker til og mye informasjon. Angrer nå på at solgte A4'en :(
  9. Ja, eg fant den tidligere med litt hjelp av google. Men eg mista litt tiltro til den når eg til og med fant en annen: ------------------------------------------------------ VW/AUDI/SEAT/SKODA Remote Control Programming (1997 ON) Procedure 1. Switch Ignition ON and leave the key in the ignition. 2. Mechanically lock the vehicle using the Drivers door using a second key. 3. Using the remote control press the Unlock button once, and the horn will sound once. 4. Wait 6 seconds and press the unlock button once to activate the coding procedure. The remote control will now be programmed. NOTE : When performing programming on additional remotes the procedure is the same, except you press the unlock button 2, 3 or 4 times for the different remote. For example : If programming 2 remotes press the unlock button twice with a 1 second interval between each press, repeat for 3 and 4 remotes. 5. Switch Ignition OFF. 6. Remove key from ignition and check for operation. 7. The coding procedure can be repeated up to 4 times for additional remotes. 8. The ignition must be switched OFF between programming each remote control. ------------------------------------------------------- Eg gjekk ned igjen og prøvde atter ein gang den du sendte meg. Problemet mitt ligger vel i at eg aldri hører noe av de 3 bipene. Det kan være eg har 1 annen feil =/
  10. Ja, det hjelper meg lite. Les nedenfor: "If Adaptation Channel 21 is not available the control module does NOT support matching remotes with VCDS (or any scan tool). In those cases the remote matching procedure as per the Repair Manual and/or vehicle Owner's Manual will need to be completed. "
  11. Hei. Er det noen som vet hvordan jeg kan synkronisere min fjern nøkkel med bilen min? Har bla. Feilkode 00955. Med VCDS kan jeg ikke synkronisere nøkkelen, ross tech skriver at jeg må sjekke produsentens manual for prosedyre. Noen så har en god prosedyre? Jeg har 1 orginal nøkkel med fjernstyring og 1 verkstednøkkel. Fjernstyringen fungerte fint, helt til jeg koplet vekk batteriet i kanskje 24 timer. Dritten begynte å lage alarm midt på natten. Forstyrret nattesøvnen :( Etter alarm nr 2 koplet jeg vekk batteriet. Det er en 98 mod.
  12. Takk for kjapt og godt svar. Stikker en tur innom Møller Haugesund jeg da. Håper di hjelper meg det, kom jo ca. nettopp fra Tønsberg. Deler har jeg allerede bestillt, bytter selvfølgelig alt som blir annbefalt. :o)
  13. Noen som har god informasjon til bytte av registerreim til bilen min? Evt. En bra guide som noen av dere har funnet på internett. Har forstått det slik at jeg må løsne på motorfestet på bilens høyre side, men mer en det vet jeg ikke. Er det da best å løfte motoren opp eller ned under bilen? PS. Jeg har løftebukk til hjelp.
  14. Hei. Er det noen som vet hvor i bilen en finner airbah control modulen? Har feilkoden: "00655 - Seat Belt Tensioner Igniter Passenger Side (N154): Resistance too High " Målte motstanden over beltespenneren tilnærmet 0. Merket derimot at ledningene som gikk til den hadde en skyhøy motstand ca. 4-5 Kohm. Kan dette være litt mye? Derfor er jeg på jakt etter airbag control modulen som kan være syndebukken.
  15. Har denne feilkoden på min Audi A3 2001 mod. 1.6 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent Noen som har hatt denne feilen før. Forslag?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår