Gå til innhold

Chrysler Stratus bilstereo prosjekt

Ranger emnet


DJ_KeNnY

Anbefalte innlegg

Da var det altså på tide å starte prosjekt. Kan ikke garantere super fremgang, men det kommer seg etter hvert.

 

 

Til nå er det kun oppkoblet, ikke riktig montert og festet etc.. Det er det jeg hovedsaklig skal starte med, med en gang jeg får bilen på hjula igjen. (Startsperre problem).

 

 

Specs:

Mediaenhet

Carputer specs

-1Gb minne

-60gb SSD disk

-Duo processor T2400 (Intel)

-Ekstern harddisk Western Elements 1TB

 

Subwoofer specs

x2 Monacor Carpower Sonic 12 (YouTube Video)

700WRMS/1200WPK

sens: 85db

27 - 300hz

Subene er koblet parallelt (1ohm)

 

 

Monoblokk specs

DynaBel BF4501 (Snart gå over til BF7501)

v2ohm 800WRMS (BF7501 har v2ohm 1400WRMS)

 

Andre høyttalere

Hertz ECX690 6x9 Hatthylle

Skal kjøpe til frontsett snart.

 

 

 

Diverse:

KZL 7" TouchScreen (Fullmotorisert)

Dynabel strømkabler 50mm² (Mellom batteri, dynamo og forsterker)

Dynabel Signalkabler (HiQual)

Dynabel høyttalerkabler til sub 4mm²

Dynabel høyttalerkabler til hatthylle 1,5mm²

 

 

Så blir det vel gradvis overgang til Resonant Engineering Audio XXX etter hvert. Siden det straks åpner for import av det til norge. (RE-Audio XXX 12 tenker jeg, om det ikke blir 15)

 

 

 

Bilder osv. kommer :)

Endret av DJ_KeNnY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir bra! men er det tenkt en aktiv system eller en "klassisk" 2 veis: sub + frontsett med passiv deling?? hvor har du tenkt å montere bassene? og hvordan er plannene med frontsett montering? :)

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir det vel gradvis overgang til Resonant Engineering Audio XXX etter hvert. Siden det straks åpner for import av det til norge. (RE-Audio XXX 12 tenker jeg, om det ikke blir 15)

 

 

 

Bilder osv. kommer :)

 

Det finnes en importør av RE Audio i Norge!

Eller vet du noe som jeg ikke vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott! God inspirasjon!

 

Hvilket system, det får egentlig lommeboka se på :P

 

Inntill videre er det planer om ombygging av bagasjerommet, lage 2 subkasser av glassfiber, trekke kassene lignende som trekket som er i bagasjerommet på bilen, og så feste subkassene i bagasjerommet, tenkte på å bruke de 2 "lommene" på venstre og høyre side, til å feste subkassene inni, om du skjønner. Må bare lage støpeform o.l., og subene skal være snudd frem mot personer som sitter inn i bilen, jeg har ikke helt bestemt meg om det er magneten som skal stikke ut, eller om magneten skal gå inn i kassene. Pratkiskt sett, er det bedre å ha de inn i kassen, siden bilen skal brukes som bruksbil i tillegg.

 

Forsterkerne hadde jeg planlagt å legge i reservehjulsbrønnen, noe ala slik som ditt system, og datamaskinen i midten blandt forsterkerne.

 

 

Frontsettet tenkte jeg å støpe noen bjelkekasser til, feste Diskant i bjelkene fremme på bilen, (ved frontruta)

 

Basser blir vel å finne i dørene tenker jeg, vurderer 2*10"woofers i hver dør. må se an litt plass i dørene først, har ikke sett innenfor dørtrekket ennå. Som sagt, økonomien hindrer litt for mye :P Men det kommer seg!

 

Etter bilstereo, så blir det basering på utseenedet på bilen,

 

Har allerede vurdert bodykit,

 

Full V-Fiber Combat pakke

Front

Sideskjørt

Bak

 

Men det får komme etter hvert. ;) Eventuelt starte ny prosjekttråd i mods kategorien når jeg er ferdig her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir artig å se fremgangen! :) det er ganske godt med plass i bagasjerommet egentlig og i tilleg er det godt avstivet. I min stratus monterte jeg 4x10" Morel Elate slik men denne bilen skal bygges om til sommeren:

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en importør av RE Audio i Norge!

Eller vet du noe som jeg ikke vet?

 

Så ikke din beskjed..

 

Det VAR en leverandør av RE-Audio i norge, for 1 år siden.. Men de gikk konkurs, ElUtstyr.no er de som har tatt over etter de nå. Med base i Molde, men de selger ikke RE-Audio. RE-Audio har selv bekreftet at det ikke er noen andre som leverer RE-Audio i Norge.

 

Nøyaktig dato for åpning av import har jeg ikke akkurat nå, men det kommer nok snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår