Gå til innhold

Ulyd i høyre bakhjul - Vectra B

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har begynt å fått ulyder i høyre bakhjul, men må også si at jeg ikke er 100% sikker på om det kommer fra hjulet, men høres slik ut.

 

Beskrivelse av lyden:

Kaklelyd som høres best og som kommer oftest på lav fart, lyden kommer alltid når man kjører på dumper eller litt ujevn vei. Ved høyere hastigheter enn 60 km/t er lyden så og si borte. Kan også oppfattes som om noe ligger innpå hjulet.

 

Bilen er vanlig å kjøre, men i svinger, komlokk og på gangfelt-veioverganger så syns jeg bakenden på bilen danser litt. Spesielt på gangfelt overganger (hvite stripene som er på veien).

 

Begynte selv å tenke på at det kanskje kan være gåen hjullager?

Men det skal da ikke kakle, det suser jo heller?

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ulyd ved bakhjula. Som de andre sier her så er det visstnok noen foringer som bør byttes.

 

På diverse engelske fora sier de at det de såkalte "Rose bushes" som oftest er synderen. Har jeg forstått det rett hvis det er det de kaller for "Foring bakre bærearm" på Meknomoen? I såfall koster de 10% av prisen på engelske ebay.

 

Hvis det kan være foringa til "bakre stab.stag" også, så satser jeg kanskje på de først. Hvor overkommelig er det å bytte disse for en amatør uten spesialverktøy?

 

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ulyd ved bakhjula. Som de andre sier her så er det visstnok noen foringer som bør byttes.

 

På diverse engelske fora sier de at det de såkalte "Rose bushes" som oftest er synderen. Har jeg forstått det rett hvis det er det de kaller for "Foring bakre bærearm" på Meknomoen? I såfall koster de 10% av prisen på engelske ebay.

 

Hvis det kan være foringa til "bakre stab.stag" også, så satser jeg kanskje på de først. Hvor overkommelig er det å bytte disse for en amatør uten spesialverktøy?

 

Knut

 

Bytt foringa først, det er veldig overkommelig å bytte for en amatør. se på vedlagt tegn

 

http://www.carparts.no/444200.JPG

 

Jekk opp bilen først og ta av hjulet så ser du rett på klammeret som holder foringen.

 

Tror jeg betalte under 100kr for begge foringene på Opel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår