Gå til innhold

Dekk tar oppi no sinnsykt etter senk


gamlingen

Anbefalte innlegg

heisann

satte på 40mm senkefjærer og støtdempere igår fra H&R

med 4'er puter, når jeg kjørte hjem subbet bilen for den minste ujevnhet i veien, sjekka etterpå og fant ut at jeg ikke klarer å få pekefingern i mellom dekket og hjulbuen engang:P

 

har 195x65R15 dekk men trodde ikke det skulle blitt så trangt:S

noen som har noen ide om hvordan å få bilen litt opp

evt går det bra om jeg bytter tilbake til de gamle fjærene med 4'er puter og beholder demperne?

 

bilen var ganske lav fra før da, hadde org fjærer med 1'erputer og det var såvidt jeg fikk handa inn til knokene

skal det være så liten klaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg får vell handle meg nye dekk evt felger til sommeren igjen:P

men skulle gjerne hatt svar på om det går an å sette på orginalfjærene uten å bytte tilbake demperne da den blir litt for lav for vinterføre oppi hær:P

så om noen veit eller har noen idè om det funker eller ikke så bare si fra^^

men uansett takk for hjelpen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er 2 typer dempere, du kan ikke kjøre med orginale fjører og senke dempere, da fjærene vil stå i konstant press mer enn vanlig. Orginale dempere og uorginale fjører (lavere) er heller ikke å annbefale for da sliter du ut demperne på 6mnd. FEKS Bilstein Sprint og Sport, Sprint er senke dempere som har kortere stempelstang, mens sport er samme som orginal bare stivere. Ikke sett orginalfjører på vist du har dempere med kortere en orginal lengde på stempelstanga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

http://www.dekkalkulator.com/jk/dekk.php

denne er fin å bruke for å finne ut hva som er lovlig på bilen.

og rulleomkretsen skal ikke være mer enn +-5% av orginalen som er 185/65-15

 

selv kjører jeg 195/60-15 på vinterhjulene ET 35 (7*15

og 215/40-17 sommer. ET 35 (7*17)

har og 235/40-17 bak, men dette er i overkant litt stort.

ET 32 foran og ET 28 bak

 

og det lønner seg å gå litt ned i diameter i stedenfor litt opp

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår