dynaBel Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Hadde bilen min inne på verksted for og bytte girkasse og clutch. Girkassen hvar brukt og skulle være i god stand, clutchen var helt ny. Kjørte smertefritt helt til idag, da jeg kjørt hjem fra jobb begynte det og ule i 5 gir, etter det så fulgte 2,3 og 4 etter. Den er blitt lit tyngere og få i 4 og 3 gir. Høres nesten ut som om det ikke er olje på kassen. Når bilen står i fri og clutchen ute så rasler det i kassen og lyden følger turtallet. så fort jeg trår inn clutchen forsvinner lyden er det verkstedet som har gjort en dårlig jobb her? Edit: bilen er en mazda 323 bg 1.6 92 Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 hmm,virker som girkassen din er på tur å ryke, er mest sannsynnelig et lager som er dårli av en eller annen grunn, helst for lite olje eller ingen olje på kassen, dra tilbake til verksted å få di til å sjekke, er det noe di har gjort feil så må verkstede betale for evt nye deler og bytte av dem. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Høres ut som utløserlager. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Utløserlagret ble byttet i likhet med ny clutch var på verkstedet idag. de sa at det er sansynlig var kassen som har stådd uten olje på høggeriet. eller at de hadde gjort feil, så de ville ha bilen inn for og sjekke. mest sansynlig er det kassen som har stått tørr på høggern og da nytter det ikke og fylle på noe som helst olje. kassen ryker uansett Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Sjekket verkstedet om det var olje i kassen før de leverte fra seg bilen? Hvi ikke, så mener jeg de er delskyldig at kassen har havarert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg