Benz91 Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Noen som har noen tips om små trimming på en Mercedes Benz 230e 1991?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Sette i større motor *(300e/300-24v) Eller konvertere til turbo. Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Kollevold har kamaksling ''Kamaksel, Mercedes 4-cyl hydr. 190-230, 264 Sport, Crane Cam'' Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 KM Cams har og en trimakam, koster 3500,- Mercedes 190/200/230 Sportkam 270° Ventilløft 11mm Nockvinkel 113° Kollevold har en til 3700,- Kamaksel, Mercedes 4-cyl hydr. 190-230, 264 Sport, Crane Cam Tilgjengelighet:1 stk på lager Ellers så er det jo en del som slenger turbo på dem, men jeg vil tro at med en kam, porta og plana topp, og litt økt systemtrykk så burde det hjelpe godt på effekten. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 jeg vill med tanke på at du sikkert vil ha bilen en stund, byttet til større motor og fått det godkjent i vognkortet...da får du mer igjen for bilen enn slik garasjetrimming som ikke hjelper så mye uansett. 300e motor + turbo, skal det være mulig å få godkjent, da får du myyye mer igjen for bilen også om du vil selge. La si du lader 0.3 bar på en m103, så vil jeg tippe du får det godkjent, med tanke på at 300-24v har 224hk originalt og du har har samme bremser og effekt, så stiller du bare opp turbotrykket litt etter eu-kontrollene. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 300-24 har ikke samme bremser Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 300-24 har ikke samme bremser nei, men jeg tenkte på både motor og samme bremser fra samme bil;) altså 300-24v Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemesis_83 Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 nei, men jeg tenkte på både motor og samme bremser fra samme bil;) altså 300-24v Snakker du av erfaring (altså med MB), eller synsing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raposo Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Hva må til for å få godkjent ombygging av en w124 230te til 300te ?? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Hva må til for å få godkjent ombygging av en w124 230te til 300te ?? Det spørsmålet bør du nok stille til din trafikkstasjon, da det er de som til sist står for godkjenninga. På grunn av at regelverket blir tolket forskjellig fra stasjon til stasjon alt etter hvem du prater med osv.. Det som iallefall er helt sikkert er at du må bytte bremser. Men det er fortsatt ikke sikkert du får godkjent en slik ombygging lenger, da regelverket rundt ombygginger har blitt ganske skjerpet. Men det er jo bare å spørre, kan også få nei en plass men ja en anna plass har jeg hørt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 utfordringen ligger i max forakselvekt. er du innenfor grensen så skal de ikke kunne nekte å godkjenne bilen med motorbytte. Er de litt vrange å du overskrider vekten kan de nekte deg godkjenning. Jeg har desverre ikke veid den 300 motoren jeg hadde,men mener 230 motoren veier ca 160kg.Er jo litt mere masse i 300 motoren,men mere enn ca 10kg kan da ikke gå ann ;) Mener det er de samme bremsene så da er det bare å bytte fjærer og stabbtagg. Stabbstagget må du bytte for å få plass til motoren også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.