Gå til innhold

Får ikke opp turtallet på Passat 1,9 tdi

Ranger emnet


cclemon

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med Passaten min nå, og lurte på om noen her kunne hjelpe.

 

Problemet er at motoren ikke går høyere opp enn rundt 1000 på turtallet. Det kommer en del sort røyk i fra eksospotta når jeg tråkker inn gassen... Har vært slik en stund nå, men fram til nå er det som den har kommet til seg selv etter noen minutter på tomgang, men nå går det ikke over... Skal levere den inn i neste uke, men tenkte det var greit å ha litt pekepinn på hva det kan være (og hvor mye jeg må ut med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det kanskje være luftmengdemåleren... den var gåen på min... bilen kan gå i nødmodus da... å turtallet blir som oftes ikke mere enn 3000.

prøv å få skjekket dette vist du kjenner noen med samme type bil... prisen på en ny koster ca 1000 1500.

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være turboen som er full av eksos.. og bilen går i nødmodus.. slår av biln, slår den på, så er alt i orden.. kan også være luftmengdemåleren.. du kan prøve å koble den i fra å se om det bli no forskjell.. om det ikke er det.. kan det være turboen som er full av eksos..

01" ford mondeo.

97" VW Passat (solgt)

80" volvo 242 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens.

 

Noen ganger svarer det seg å bare kjøre bilen inn til verksted før avtalt tid. De skulle ha sett på bilen neste fredag, men jeg kjørte bilen bort i går, og de såg på den i dag...

 

Fikk ikke helt med meg hva det var, men to stikkord: ECU og spjeld full av sot. Skal opp til verkstedet på mandag for å hente bilen, så jeg får sikkert litt mer detaljer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår