Gå til innhold

cclemon

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om cclemon

  • Bursdag 04/06/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Bryne

cclemon's Achievements

  1. Hei. Er det noen her inne som har erfaring med å ta av den elektriske vifta til radiatoren (til AC)? Lurer på om jeg klarer å smyge hendene nedi der for å skru den av, eller om jeg må sette fronten i sånn service posisjon?
  2. Kjøpte hele plata med heisemekanismen i fra bildeler.no (begge framme), men husker at den ikke var helt perfekt i passformen i forhold til originalen, og det kan skape problemer med vannlekkasje hvis man ikke tetter igjen eventuelle gliper som oppstår mellom plata og selve døra. Jeg vurderte å tette igjen med Tec7, men det hadde vel forsegla hele greia, så jeg var innom Møller og fikk noe som de kalte for 3M-makk for å tette igjen. Det er en slags seig kitt av plast som ikke herder.
  3. Takker og bukker. Får ta meg en tur til Møller en dag.
  4. Hei. Ut i fra det jeg har sett, så er det en metallpakning mellom bremserøret og caliperen for bakhjulene på Passaten (B5.5). Skal denne skiftes ved bytte av caliper, eller beholder man den gamle så sant den er i orden? Tenkte det var greit å spør folk som har erfaring før jeg setter i gang med å skru alt i fra hverandre...
  5. Fikk en kompis til å lese av feilmeldinger på den via VagCom: --- Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl Part No: 3B0 927 156 S Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416 Coding: 00103 Shop #: WSC 05311 VCID: 36690C87125C62E 1 Fault Found: 17090 - Transmission Range Sensor (F125) P0706 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent --- Har lest litt på nettet, og funnet ut at "Transmission Range Sensor" er det samme som "Multifunction Switch". Hadde problem med denne delen i fjor også ( i følge Møller), og lurer litt på om det finnes andre årsaker til at denne feilmeldingen kan forekomme...
  6. Hei. Opplevde i dag at bilen dunket noe fælt én gang når jeg satte giren i revers og startet å bakke. Tenkte ikke noe mer over det, og kjørte av gårde. Neste start av bilen gikk greit, men gangen etter, opplevde jeg at bilen ikke girte opp, men bare ruste motoren. Så kjapt i displayet på instrumentpanelet at ingen av PRND432 var valgt. Kom meg til stedet jeg skulle og skrudde av motoren. Ved neste start, så startet bilen som vanlig med kun P-i-firkanten på displayet. Satte bilen i revers, og det dunket igjen, og denne gang var alle bokstavene/tallene valgt på displayet. Har forstått fra andre problemer med bilen at det skjer når bilen går i nødmodus. Kom meg av gårde men den girte kun mellom andre og fjerde gir (tror jeg). Hadde lignende problem for rundt ett år siden, og den gang var det multifunksjonskontakten til girkassen som måtte byttes ut. Lurer på om det er flere her inne som har opplevd lignende problemer som ikke er forårsaket av denne multifunksjonskontakten? Lurer også litt på det med den harde dunkinga som kommer når jeg setter giren i revers. Kan slike ting skje pga feil i elektronikken, og ikke av det mekaniske i girkassen?
  7. Ah, høres ut som det er den samme delen. Er det bare å dytte den midterste pluggen ut? Prøvde å få den løs, men den satt godt fast. Får prøve igjen i morgen... Ser at den metallpinnen til låsen også er i veien. Må man løsne låsen for å ta metallplata helt av?
  8. Hei. Holder på å demontere bakdøra på min Passat 02 pga vann som renner inn i kupéen. Har tatt av dørtrekket, og skal til å ta av metallplata for å skifte pakningen på den, men det ser ut som jeg må løsne vinduet fra heisen på et vis. Ser at det ikke er ei vanlig skrue, men en plastikkplugg som holder vinduet og heisen på plass... Er det noen som har peiling på hvordan den pluggen skal løsnes? Tok en telefon til Møller, men det var ikke mye hjel av dem å få...
  9. Hei. Hadde problemer med å starte vår 02 Passat TDI i kulden (-12) i dag. Var allerede for seint ute til julebesøket, så vi satte oss bare i den andre bilen og kjørte. Det jeg stusset litt på når jeg prøvde å få start på Passaten var at oljelampa blinket og det peip et par tre ganger før det kom opp et stort "STOP" på displayet. Noen som har en forklaring på varsellampa som kom opp?
  10. Var og hentet bilen i dag. Feilen lå nettopp der. Den var visst full av sot. Mekanikeren mente jeg burde "kjøre mer skarpt" enn den pensjonisten som eide bilen før meg for å unngå samme problem igjen...
  11. Takker for svar folkens. Noen ganger svarer det seg å bare kjøre bilen inn til verksted før avtalt tid. De skulle ha sett på bilen neste fredag, men jeg kjørte bilen bort i går, og de såg på den i dag... Fikk ikke helt med meg hva det var, men to stikkord: ECU og spjeld full av sot. Skal opp til verkstedet på mandag for å hente bilen, så jeg får sikkert litt mer detaljer da...
  12. Hei. Har problemer med Passaten min nå, og lurte på om noen her kunne hjelpe. Problemet er at motoren ikke går høyere opp enn rundt 1000 på turtallet. Det kommer en del sort røyk i fra eksospotta når jeg tråkker inn gassen... Har vært slik en stund nå, men fram til nå er det som den har kommet til seg selv etter noen minutter på tomgang, men nå går det ikke over... Skal levere den inn i neste uke, men tenkte det var greit å ha litt pekepinn på hva det kan være (og hvor mye jeg må ut med).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår