Gå til innhold

hvordan tjente DU penger til din første bil? og når var det?

Ranger emnet


comadore

Anbefalte innlegg

Jeg var svært heldig og fikk en 1984 mod. Corolla av stefaren min. Han kjøpte den ny, og hadde den til 2002, når jeg fikk lappen. Jeg hadde den vel i 3 år ca...

 

Hadde jeg ikke fått den, hadde jeg nok skrapt sammen penger til en annen bil i samme prisklasse.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på elkjøp i 2 år før jeg kjøpte meg bestefars 99 Opel Astra 1,6 Sport som da hadde gått 110.000km for 50 høvdinger. Kjøpte på anlegg, felger, senkefjærer og div diskrè styling. Dette var 2 og et halvt år siden. Bilen er nå solgt til min bror og jeg har kjøpt en mye mer skruvillig Audi 80.

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparte opp penger fra 15 år gammel. (Konf penga gikk till motocross´en)

Jobba på en sykkel sjappe (som jeg fremdeles jobber på)

Etterhvert som jeg ble eldre fikk jeg i tilegg jobb som servitør og dreiv med snøproduksjon i det lokale skisenteret.

 

Kjøpte som 17 åring (det året jeg ble 18) for kr 33.000 en Corrado G60 89.mod regga i 90. Stod 198 tusen på tellern..

idag err´e prosjektbil med 206 på tellern, haha!

Etter endt sommer jobb i fjord (kløpping av trafo stasjoner for Hafslund) kjøpte jeg ny bruksbil.

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som "servicemedarbeider" på den lokale Kroa. Sjefen forskutterte meg 10K en uke etter eg begynte og hadde litt penger fra før av, så da ble det en 84 318i til 15K.

 

Bilen etterpå ble det tatt lån på da eg hadde fått meg en fulltidsjobb utenom (85kr/t begge plassene i 2000)

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siklet fælt på BMW 325i (E30) i tenåra. Jobbet for harde livet som avisbud og butikkmedarbeider, men klarte jo aldri å spare noe som helst. Da jeg nærmet meg 18 kjøpte min mor en Golf 86mod (til oss) for 15000,- og som hadde rullet 116000km. Dette var i 2000. Hadde bilen helt inntil et par år siden da den ble stjålet og vraket. Da hadde den rullet over 220000 og jeg fikk igjen 18000 på forsikringen :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår