Gå til innhold

Sony CD spiller spytter ut cd'ene, display ERROR. Må jeg ha ny spiller?

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Startet opp bilen idag å skrudde på anlegget som jeg alltid gjør, men det ble ikke noe musikk :/

CD-spilleren spytter ut cdplatene, prøvde både orginale og uorginale cdplater uten å lykkes.

Når man setter i cdplaten så tar det cirka 5 sekunder til det kommer opp "error" på displayet, dermed kommer cdplaten ut igjen.

Virker ikke som om spillern jobber når jeg setter i platen, om så er den veldig stillegående.

Er det laseren som er gåen eller?

 

Er snakk om en SONY CD og DVDspiller som er cirka 3 år gammel.

Pen spiller som ikke selges på markedet lenger :/ Irriterer meg.

Stort sett er spillerne stygge til dags dato syns jeg.

 

Håper noen har vært bort i lignende tilfeller.

 

Lurer på hva en reperasjon vil koste og om det er mere lønnsomt å kjøpe en ny?

 

Ha en fin kveld folk!

 

Mvh Bjørn

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet på spilleren har jeg ikke fremom meg akkurat nå, men hvilken betydning har det? :)

 

Utseendet syns jeg er viktig ja, har prøvd pioneer og vil aldri kjøpe det igjen. Alpine er aktuelt da, men ser at det er lite utvalg i dvd spillere fra de.

 

Hmm..

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei den der ja, men vil ikke ha noe touch opplegg. Vil ha skikkelige knapper (litt gammeldags av meg kanskje).

 

Fant link til den jeg har:) http://www.sony.no/product/visual-entertainment/mex-r5

 

Kanskje ikke verdens fineste den heller fant jeg ut, hehe. Men penere enn mye av det som er på markedet nå, syns iallfall jeg :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da er det igrunn bare å slette denne tråden.

Men først vil jeg besvare på mine egne spørsmål i tilfellet andre her får samme problem.

 

Kontaket bilradispesialisten og de fortalte meg at garantien på Sony spillere er KUN 1 år.

 

På mail fortalte Bilradiospesialisten at de ville ha 1000,- for reperasjon.

Før jeg så denne mailen ringte jeg bilradiospesialisten, servicemannen var ikke tilstede og telefonsvareren ga meg direktenummer jeg kunne ringe eller sende sms til.

Jeg ringte nummeret og en utlending som pratet dårlig norsk tok telefonen. Han fortalte meg at han ville ha 1500,-.

Syntes det var litt merkelig, ville vel tjene seg en 500,- lapp ved å ikke ta jobben via bilradiospesialisten tenker jeg :)

 

Pratet også med Servicekompaniet, må nevne at det var hyggelige folk :)

De skulle uansett ha 2000,- for skifte av laser på CD/DVD.

1000,- kroner for kun skifte til CD, da blir det ikke DVD.

Da det er 2 forskjellige lasere, en med kun cd og en med cd og dvd.

 

Konklusjon: Det blir kjøp av ny spiller :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/Brand-New-Sony-MEX-R5-Audio-Video-Multi-Disc-Head-Unit_W0QQitemZ230378440591QQcmdZViewItemQQptZCar_Audio_In_Dash_Receivers?hash=item35a3a0078f&_trksid=p3286.c0.m14

 

- er dette noe for deg? såvidt jeg kan se er dette samme spilleren som du hadde, dog er den sannsynligvis amerikansk og radioen vil kanskje ikke fungere like bra som den du hadde...

 

prisen er vel dog til å leve med, men husk at du får frakt samt mva på pris og frakt i tillegg.

 

mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Movikong: Takk for at du letet frem den der, men tror nok jeg går for en nyere spiller da den er begynner å bli gammel.

Blir nok til at jeg kjøper pioneer spilleren bilradiospesialisten selger, altså denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6370&katid=3&mid=m436&id=&vn=736

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår