skaug1 Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 har en 320/6 bmw 79' som jeg tenkte å sette inn en større motor i. er det noen som vet hvlike regler som må følges, har hørt at hvis toppfarten øker så må bremsene byttes og godkjennes for å få det godkjent. og at hele prosessen må dokumenteres. er det noen som vet noe om dette? hva jeg bør gjøre osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 Hvor stor motor, og ifra hva slags bil/årsmodell? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaug1 Skrevet September 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 tenkte på å sette inn en nissan sr20det(90 mod) motor ca 210 hk 2L fra s13 eller s14 nissan eller en bmw s14(80 mod "m3 motor") motor ca 200 hk 2,3L fra bmw m3 e30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 tenkte på å sette inn en nissan sr20det(90 mod) motor ca 210 hk 2L fra s13 eller s14 nissan eller en bmw s14(80 mod "m3 motor") motor ca 200 hk 2,3L fra bmw m3 e30 den 200sx-motoren kan du bare glemme, fordi de er for trøtte, men selv den er en killer i forhold til m3 e30-motoren, da ville jeg heller tatt bussen hvis jeg først skulle ha litt fart i bilen. Jeg vil anbefale m20b25 med turbo er kanskje det beste, eller 323i-motor, da kan det hende du faktisk kan få godkjent driten også, litt tøft med skilter!;) om du ikke skal ha skilter så er valget enkelt, s38 med turbo og 0.8 i ladetrykk= ca 650hk. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 79 320/6. E 21 altså. Hold den original. Senk og andre hjul er maks modifisering på slike biler. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaug1 Skrevet September 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 ga 10000 for den synes den må være hvert litt mer som orginal hvis jeg ikke skal gjøre noe annet enn å fjerne rust og gi den et nytt lakk strøk. noen som vet hva de går for orginale ? har funnet ut at hvis jeg skal bytte motor blir det nok en m20b25 da denne går rett på girkassa og festene på den m20b20'en som sitter i orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Å få noe sånn godkjent er ikke enkelt, biltrangsynet friker strax de hører navnet BMW!! Det du bør gjøre for å ha en sjans er å skaffe dokumentasjon på at karosseriet på denne er det samme som på foreksempel Alpina B6 2.8,prøv å kontakt Alpina, kan ikke garantere at de svarer, men verdt et forsøk. Så må du nok ha dokumentasjon på bremser, oppheng og slik. Vektøkninga skal ikke være noe problem da det er samme motor. Ta deg en tur på bimmers.no om du ønsker mer info fra folk som kjenner disse bilene :) http://www.alpina-automobiles.com/en/models-alpina/model-history/bmw-3-series/e21.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Ingen som ser forskjell på B20 og B25. Eneste er at du kanskje burde pusset av der det står 2.5 på innsuget. E21 323i har K-jetronic, men skulle du bli stoppet i teknisk så er det bare å nevne at Motronic er mye mer pålitelig enn K-jet om det er en kjenner som skulle poengtere det. Jeg har snakket med biltilsynet, de driter langt i hvilke papirer du får fra Alpina om ikke bilen din er en original Alpina. Alpina og BMW er selvstendige bilprodusenter sier de, så skulle de tillate papirer derfra måtte de tillate papirer fra Ford Sierra på Opel Ascona osv. Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaug1 Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 ja, snakket med biltisynet og de sa at jeg måtte få papirer fra bmw, men problemet er at bmw norge sa at de ikke kunne hjelpe med biler som er eldere enn 1980... =/ så blir nok til at jeg trimmer den orginale B20'en. Å bygge den om til b25 er nok ikke et alternativ.. da jeg må bytte veiv, bore +4mm !! nye 135 mm råder , 885 topp, stempler og sikkert endel mer hvis jeg ser nermere på det, så får heller se på hvor mye jeg kan få ut av b20'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Bytte til B25 er billigere hk enn å trimme en B20 uansett. Meen, skaff deg kvassere kam, port toppen og få på 3 Weber DCOE 45mm. Eneste problemet da er at bremsekraftforsterkeren står iveien for den bakerste gasseren. Etter det har du kanskje... 140hk?... Pris på kammen er vel rundt 3-4000, gasserene er noen lapper per stk, innsuget koster, porting av toppen koster... Eller kjøp en M20B25 til 5000, legg ledningsnett og skift bensintank, voila 170hk. Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaug1 Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 (endret) planen var å bytte til 885 topp 1000-2000 ,- , 6x mikuni gassere (motorsykkel gasser)ca 1000,- stk, plane, porte , ny eksos manifold 2000,- , lette svinghjul, hone, bør vel få mer enn 140 hk da den yter ca 130 orginalt. Endret Oktober 25, 2009 av skaug1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Ja, du får vel effekt på 170 - 200hk på dette oppsettet. Hvis du har litt grom komp så får du et veldig brukbart register. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 tenkte på å sette inn en nissan sr20det(90 mod) motor ca 210 hk 2L fra s13 eller s14 nissan eller en bmw s14(80 mod "m3 motor") motor ca 200 hk 2,3L fra bmw m3 e30 ca18det 1.8l turbo nissan 200sx s13 sr20det 2.0l turbo nissan 200sx s14 pirkeper :P Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.