Gå til innhold

Hvor kan jeg koble inn oljetrykksmåler Cheva SM350

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Du har mest sannsylig en oljetrykk viser,den lyser rødt dersom du mister oljetrykket.Det er en blugg som sitter i nerheten av filteret,eller på filteret.Du ser det for de går en ledning fra den og opp til lampa.

Så du må ha en overgang som du montrer i blokka,den har som regel ut gang både for oljetrykkVISER og oltetrykkMÅLER.Eller ta kontakt med SARPSBORG MOTOR de har nok alle olysninger om den saken.

Endret av Papsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et oljetrykkviserinstrument. Der følger det med en sender som man setter på blokka (og jeg spør hvor?) med 1/8"27ntp gjenger. Fra den går det en ledning i jord og en ledning inn til instrumentet som viser oljetrykket.

 

 

Skal visst sitte noen utganger ved fordeleren eller ved filteret har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykksgiveren til oljelampa pleier å sitte i nærheten av oljefilteret. Den senderen du har fått må sannsynligvis monteres i et T-stykke sammen med den originale giveren.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å måle der oppe istedenfor nede ved filteret.

En trenger ikke å ha trykk oppe i motoren selv om en har trykk nede på filteret.

Jeg vet om folk som har rasa motorer pga dette.

 

Ja. Er det jeg skal. Er trykket lengst fra pumpa jeg er interessert i.

Skal sitte uttak ved fordeleren, men der sitter det også noen andre følere som jeg ikke vil koble ut! Så trur jeg monterer på et T stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kobla min ved fordeleren, bak innsuget er det en plugg som kan fjernes

 

Satt det rett bak i midten for innsuget, og litt under fordelern?

 

Skal skru opp der og se om det er olje som er... Er det det, er det vel en kanal med trykk i. Da er jo det en ideel plass å ha den.

 

 

 

Her er bilder..

 

Her er den bak innsuget:

491059.jpeg

 

Her er en plugg jeg ikke veit hva er til. Er 2 poler på den. 2 gule ledninger som går ned der. Den sitter bak på høyresida på motorn (pasasjersida). :

491061.jpeg

Endret av Håvard55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt det rett bak i midten for innsuget, og litt under fordelern?

 

Skal skru opp der og se om det er olje som er... Er det det, er det vel en kanal med trykk i. Da er jo det en ideel plass å ha den.

 

 

 

Her er bilder..

 

Her er den bak innsuget:

491059.jpeg

 

Her er en plugg jeg ikke veit hva er til. Er 2 poler på den. 2 gule ledninger som går ned der. Den sitter bak på høyresida på motorn (pasasjersida). :

491061.jpeg

 

Den som er bak innsuget/ fordeleren på motoren din er oljetrykksgiveren, koble inn ett t-stykke her så blir det riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er bak innsuget/ fordeleren på motoren din er oljetrykksgiveren, koble inn ett t-stykke her så blir det riktig

 

Aha. Der var svaret jeg har venta på :) takk takk camaro355!

 

 

Men, kan jeg ikke bare bruke den nye oljetrykk-føleren, og feste den orginale ledningen som går til oljelampa i dashbordet, på WK-polen (på den nye føleren) sammen med ledningen som skal gå til nye oljetrykkv-viseren?

 

Fordi jeg trur den orginale følern har tatt kvelden, eller så er det no brudd på ledningen inn til oljelampa i dashbordet, for den lyser ikke når man skrur på tenninga.

Kan vel være pæra som har gått også?,..

 

Men WK polen skal vel klare å gi et signal til oljelampa i dashbordet, pluss et eksakt oljetrykk-signal til oljetrykkviseren?

 

491377.jpeg

Endret av Håvard55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår