Gå til innhold

Skal kjøpe passat stv 2002-, spørsmål om motor!

Ranger emnet


Stian0

Anbefalte innlegg

har et spm. hvorfor skal man være forsiktig med å chippe passater med tiptronic? tåler den det ikke?

 

Kassa kan visst ryke hvis man gjør det. Klart, det kommer nok an på kjørestil og hvor mye økning man får, men spesielt høyt dreiemoment og tilhenger kan være en belastning for en automatkasse... Det går sikkert greit å chippe hvis man bruker et seriøst chipsenter, som gjør en skikkelig jobb og tilpasser effekt og moment til girkassa.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe galt med bilen din...

 

 

Og en sunny med 100hester er sprekere enn trådstarters a4 med 100 hester, mye pga vekt. Så det blir litt feil å sammenligne sånn sett...

 

Er ikke noe galt med bilen min nei..

 

Huff da, men det var bra den ble kræsja før du kjøpte den da, og ikke etter...

 

tiptronic er bra det, er vanlig automatkasse med mulighet for manuell giring. Det er lurt å skifte olje og filter på kassa, da dette ofte ikke blir gjort på service, og man bør være forsiktig med chipping.

 

Tiptronic kassa er noe ræl. De ryker i hytt og pine.. Mange som har hatt problemer med disse, selv om bilen ikke har vært chippa. Vi hadde en A4 1.9tdi (130hk) før kassa røyk, gamle lærern min hadde samme kassa den røyk og en på jobben hadde en a4 med denne kassa.. gjett hva, den røyk også. 3 av 3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg henta den! Dro fra Sarpsborg kl 3, ankom Arendal kl halv ti og var hjemme kl 3 på natta, for så å gå på jobb på natta! Er dødsliten, men det var verdt å hente i dag! Bilen var helt sykt deilig å kjøre, utrolig god kjørecomfort og bra drag i forhold til audien! Var en helt ny verden

det der! :-p legger ut bilder og planer for bilen i mårra! (seinere) da tar jeg den velfortjente søvnen min :-p

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderar ny bil no, som Impreza GT, Forester S-turbo, og Passat stv. Det som er kritisk for meg er at bilen har AWD, og gamp i mangevis. Når det gjeld PAssat, så lurer eg på korleis det er med trimming av desse motorane, både TD og bensin-motorane. Skal det mykje til for å oppnå høgre effekt? Kva komponentar, og pris er det snakk om? Og kva prisklasse kan nokre ekstra hestar kome på, når det gjeld diesel, og bensin-motorane?

 

Familieracer ftw.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sote rutene på passaten min!

 

Noen som vet hvor mye det koster ca? Da tenkte jeg på vinduene fra førerdører og bakover. Hvor mange % er det lov å sote sidevinduene? Burde man ikke gjøre det uansett? Vanskelig å se ut siderutene om de er sota? Håper på svar! :)

 

(Btw, får man rabatter på soting om man er medlem av vwaudi club?)

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene har ofte mer effekt enn fabrikken oppgir. Ville vært forsiktig med trimming når du har automat. Blir fort vel mye dreiemoment for disse kassene. BSR hevder de tenker på dette og at de ikke slipper alle kreftene inn i kassa. Dvs. at du ikke får alle kreftene tilgjengelig fra stillestående.

Hvis du likevel vil trimme, ville jeg anbefalt BSR (autopower.no er forhandler i Norge). De har ppc-tuning, som ikke må forveksles med "powerbox" e.l. Dette er det samme som chiptuning, bortsett fra at du gjør trimmingen selv via diagnosekontakten. PPC-enheten tar vare på det originale programmet, så du kan når som helst stille den tilbake til originalt. Ingenting som er koblet til mens den er trimmet heller.

Sjekk bsrab.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår