Vanskid Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Heisann. Jeg lurte på om man må være 18 år for å signere salgspapirer ved overtagelse av en bruktbil av privat eier? Har noen no lov eller side som viser at det ikke er, eller er lov for en som er under 18 år å signere salgspapirene? Er frykelig i tvil om man må være 18 år for å signere disse? Noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Ettersom man ikke er fritatt for ansvar etter salget (alvorlige feil/mangler)osv så setter vel vergemålsloven en stopper for det vil jeg tro Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Det er nok uvanlig, men slettes ikke ukjent at diverse mennesker som av diverse årsaker ikke vil eller kan ha stående verdier på seg fører disse opp på avkommet sitt. Eller det kan være rett og slett for å snyte staten for noen kroner. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanskid Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Så vet noen 100% sikkert at en som ikke er 18 år eller eldre ikke kan underskrive slike salgspapirer? Man må ha foresattes fullmakt elelr underskrift? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanskid Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Ingen? ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Det har ikke noe å si. Åssen skulle man ellers kjøpe moped eller lettsykkel f.eks? Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 http://www.lovdata.no/all/hl-19270422-003.html der er hele loven som går på mindreåriges handleevne. Slik jeg forstår det: klarer du fult ut å finansiere kjøpet selv for penger du har råderett over, går det fint. Men er det ikke like lett å få en av foreldrene til å signere, for å være på den sikre siden? Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanskid Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Det har seg sånn at vi skal selge russebil, og det er en som var 17 år som underskrev salgsmeldinga. Og to dager etter vil de trekke seg, og de bruker det som grunn til at de skal trekke seg. Er det gyldig grunn? Eller har de ikke noe rett til å trekke seg, og er bundet til å kjøpe bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Nei de kan ikke bruke det som grunn. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 kjøpte bilen min når eg var 17,5..skreiv under sjøl, hadde faktisk ingen foresatte med i det heile tatt ;) Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanskid Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Og man har heller ingen angrerett ved kjøp av bruktbil fra privatpersoner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Kjøpte min første bil som 16 åring og skrev under på salgsmeldingen selv, uten problemer. Det går fint og er ikke et gyldig argument for å trekke seg fra handel. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Er nok ikke grunn god nok det nei. Det er for faen ikke ditt ansvar å sjekke legg på folk du selger bil til. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Og man har heller ingen angrerett ved kjøp av bruktbil fra privatpersoner? kun om det er en alvorlig feil/mangel som selger viste/burde ha vist om. Og er kontrakten undertegnet er den solgt ja, selv om personen er under 18. Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg