Gå til innhold

Plutselige 142-eiere lurer litt og skriver litt

Ranger emnet


BMW324TDa

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Er litt ny på Volvofronten, så trenger litt info om merket og satser på det er folk her som har hue og rævva fult av (u)nyttig info om temaet.

 

En kamerat og eg har hatt verksted i en evighet sammen der vi har drevet med de vanlige mekkeprosjektene i forma av vedlikehold og lettere mods på våre og div andre biler.

Han har vært Golf II mann og eg har holdt meg til E30. D vi da endelig skulle kjøpe en felles "rasarbil" for å kjøre på litt mindre banetreff kom vi etter mye dik fram til at vi måtte kjøpe noe annet enn BMW eller VW for å bli enige og ikke være partiske.

 

Plutselig da en dag vi var litt lei, snublet vi over en 142 som en felles bekjent skulle kvitte seg med. Så ble bilen kjøpt på impuls bare for å få en bil inn i lokalet og bli ferdig med det. Hvor lurt det var er jo noe vi får ta underveis. Bilen ble handlet i mai og har stått på vent gjennom sommeren til festivaler, hageanlegging og husmaling er unnagjort.

 

Blir vel en liten bildeupdate utover tenker eg, har ikke tatt verdens beste bilder til nå.

 

Men det eg lurer på er:

- Stemmer fronten overens med årsmodell på bil?

- Hvilken bil kommer baklyktene fra? 164?

- Hva er de konkrete forskjellene på front/hekk på de siste årsmodellene på disse bilene..?

 

Har sett litt på bilder på finn, her på BF og litt rundt om, men sånn helt i hundre på sikkerhet blir eg ikke.

 

Litt info:

 

Vår bil er reg juni 1973 iflg vognkort

Rød og spinner.

Sveisediff bak

org pentafelger

B20 med dobble 45mm forg

 

Ett hengerlass med deler som venter på å bli sortert har vi liggende og.

 

Noen bilder:

(er en del fundamentale feil her som f.eks eksos, men dette skal vekk. Bilder er tatt slik vi hentet den)

Bilde0012.jpg

 

Bilde0011.jpg

 

Bilde0013.jpg

 

Videre updates kommer vel nå som eg endelig har rotet til en tråd her.

 

So long...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med volvoprosjekt!

Fronten dere har er en -72GL front,baklyktene fra 264.

 

73mod har små fangere,svart grill i plast,og de store blinklysa. Baklyktene ligner på de dere har bare mindre.

74mod er lik,men har store fangerene.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da rett og slett noen som har bygget den om til eldre look da? eller evnt den er en overligger fra 72? Den er ikke regget før juni 73 i flg vognkort, så det høres jo litt rart ut det og da.. Men men... Synes det er den tøffeste av frontene uansett. Bare den får litt stell fremover, så blir det vel bra.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noen som har bygd om fronten tenker jeg,siden du har de liggende baklyktene. -72 hadde baklyktene på høykant.

 

Jeg har en 72mod 145 Express som har "nye" fronten,var vel tøft engang det også. Skal bygge tilbake igjen da.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår