Asim Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Er litt enig med tcr her :) Ventil styringer og tetninger er det nok ikke... for da ville den ryket kun etter det har vært mye vakuum i motoren ex i en lang nedover bakke osv.... hvis styringene slipper igjennom så mye olje at det forårsaker oljerøyk på tomgang tror jeg det ville vært sinnsykt med røyk mens man kjører. Han sier jo at det kommer etter at bilen har stått på tomgang litt, og da er det mye sannhet i teorien til TCR, evnt mitt forslag om tett oljeretur. Lever bilen tilbake du. Det ville jeg gjort ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Har vært borti problemet før., 2ganger Det er turbon`n din. Eller tett oljeretur. I mine tilfeller var det turbo`n... Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 jepp, det er turboen garantert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Sånn står saken nå: Opel på Ski har hatt møter ang. bilen, og alle "gode" forslagene her fra tråden er fakset inn til dem. De kommer til å ta den inn for å se hva det kan være - og jeg er spent på resultatet. Faktum er at bilen ikke røk noe spesielt på (etter) tomgang før turbohavariet og den nye turboen ble montert. Turboen var fabrikksny. I allefall kommer jeg til å poste "løsningen" her når den foreligger. Takk for god hjelp fra dere...:) Knut Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Vanker det noen premie til den av oss som fikk rett da, gavekort fra Opel på Ski, hi hi hi :) Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Neppe noe fra Opel på Ski...hehe - men kanskje noe fra meg....:D Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Jah- da er dommen klar: Opel på Ski takket for alle forslagene som var kommet på Forumet her og ble gitt til dem. Dette ville lette arbeidet deres betraktelig, og rådene var gode. Turboservice som hadde levert turboen stilte opp med en NY turbo (gratis) om det var noe som feilte den som var blitt montert, og alt så ut til å være en garantisak. Nå KUNNE det jo være at noe annet hadde skjedd samtidig som ikke hadde noe med turbo-byttet å gjøre, så jeg hadde også dette i bakhodet da bilen ble levert inn til ny sjekk. Det viste seg at det "bare" var oljereturen fra turboen som var tett, og dårlig veivhusventilasjon. Takk til alle gode forslag - og som dere ser så løste saken seg veldig bra med hjelp fra dette forumet (dere) :) :) En "bagatell" som fikk det hele til å se ut som om motoren var kass... Nå er det bare å håpe at bilen kommer til å fungere greit igjen og ikke ser ut som bilen til Blostrupmoen (når han slipper ut røyk) i Flåklypa Grand Prix. Hva skulle vi ha gjort uten alle ekspertene som er samlet her.:) Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Originally posted by Asim Er litt enig med tcr her :) evnt mitt forslag om tett oljeretur. Lever bilen tilbake du. Det ville jeg gjort ;) wohoooo :D babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Originally posted by Mondeo Ikke jeg heller, men jeg ville ha sjekka oljereturen fra turboen! Jaja......... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Bra du fikk ordna det, men det spørs om dem har "glømt å gjøre rein returen ved byttet, dette SKAL gjøres ved turbobyttet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet April 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Update: Bilen gikk perfekt i akkurat 6 uker, da begynte spetakkelet igjen. Etter en tid med tomgangskjøring så røykla bilen ALT når den begynte å kjøre igjen. Etter to turer inn og ut på verksted uten å finne feil (eller blårøyk !!) har Opel nå tatt inn bilen igjen, turboen er demontert og sendt for sjekking hos Turboservice hvor den nå har vært nesten en uke. Opel skulle også sjekke en del andre ting mens de var i sving med bilen. Forhåpentligvis så blir den bra etter dette besøket ( det åttende). Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 opel er opel..;) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by TurboKnut Update: Bilen gikk perfekt i akkurat 6 uker, da begynte spetakkelet igjen. Etter en tid med tomgangskjøring så røykla bilen ALT når den begynte å kjøre igjen. Etter to turer inn og ut på verksted uten å finne feil (eller blårøyk !!) har Opel nå tatt inn bilen igjen, turboen er demontert og sendt for sjekking hos Turboservice hvor den nå har vært nesten en uke. Opel skulle også sjekke en del andre ting mens de var i sving med bilen. Forhåpentligvis så blir den bra etter dette besøket ( det åttende). Bruker du original returslange fra turboen?? Oljeslangen?? Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Ja, - tror det. I morgen (torsdag) skal bilen være ferdig - det viste seg at det var feil ved turboen og siden det er reklamasjoner på slike ting har den blitt byttet ut med en ny en. Dette hadde blitt dyrt om jeg skulle betale alt sammen. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2rst1 Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 hvorfor skal du absolutt stå å la bilen gå på tomgang i en halvtime da!??? :hvaskjera Siter - http://www.calibra.no - - nå: calibra 16v '91 ...save me jebus! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg