Gå til innhold

Serie og paralellkobling

Ranger emnet


62deluxe

Anbefalte innlegg

Originally posted by 62deluxe

Forsterker:

 

MTX Thunder 280 N-channel Vfet amplifier

40watts RMS/CH into 4 Ohm

80watts RMS/CH into 2 Ohm

160 watts RMS Bridged into 4

280 Watts Dynamic Power(IHF-202)Bridged 4 Ohms

Vet ikke om den tåler 2 Ohm bridged i så fall skulle den yte ca 320 watt. Hvordan funker det med de forskjellige koblingene blir ohmen halvert i serie hva med paralell?

Sitter jo en 30amp sikkring i den så det er da noe futt i den.

 

 

Bassere:

 

Rockford Fosgate PWR 410

Nom imp 4 Ohm

Power Watts RMS 300

Power Watts Peak 600

 

Hadde håpet å få brukt begge bassene, da jeg er redd det er mindre futt i en RF 410 10" en i en JBL GTI12"

 

Hvis dette nå ikke skulle gå, hvilken forsterker annbefalere dere til dette bruk, gjerne en som re til salgs brukt QXL eller her under Kjøp Salg.

 

 

2 Ohm høyttaler, blir sett på som 1 Ohm når forsterker er brokobblet.

 

Så parrarell kobler du, så får du 2 Ohm, og brokbbler du da forsterker, så blir det 1 Ohm.

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Hei..

 

Du må ha en 4 kanals eller en monoblokk som jeg nevnte tidligere..

 

Ferdig ferdig...

 

Eller en kraftig tokanaler eller en tokanaler som tåler å bli lastet ned brokoplet. Ettersom jeg har lest i MTX-brosjyrer så vil kanskje 280 forsterkeren tåle 2 ohm mono, men den vil ikke klare å levere 320W, nærmere 200W skulle jeg tippe, men da får i hvertfall subbene ca 100W hver istedenfor 40W som er altfor lite. :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en kraftig tokanaler eller en tokanaler som tåler å bli lastet ned brokoplet. Ettersom jeg har lest i MTX-brosjyrer så vil kanskje 280 forsterkeren tåle 2 ohm mono, men den vil ikke klare å levere 320W, nærmere 200W skulle jeg tippe, men da får i hvertfall subbene ca 100W hver istedenfor 40W som er altfor lite.

 

Det er absolutt ikke det beste alternativet..

 

Det beste alternativet blir nok å kjøpe en monoblokk i 700-1000w klassen.. Siden de gjør mer strøm til effekt istedet for til varme som klasse A/B forsterkerne gjør.

 

Dynabel BF4501 er nok et meget godt alternativ, du skal få den for 3500,- hos meg. Veil 4000,-.

 

Er meget imponert over denne forsterkeren..

 

se http://www.dynabel.no for mere info..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Det er absolutt ikke det beste alternativet..

 

Det beste alternativet blir nok å kjøpe en monoblokk i 700-1000w klassen.. Siden de gjør mer strøm til effekt istedet for til varme som klasse A/B forsterkerne gjør.

 

Dynabel BF4501 er nok et meget godt alternativ, du skal få den for 3500,- hos meg. Veil 4000,-.

 

Er meget imponert over denne forsterkeren..

 

se http://www.dynabel.no for mere info..

 

Nei, det er ikke det beste alternativet, men det er verdt en test for å se hvor stort behovet for mer effekt faktisk er. For 3.500 kr ville jeg heller kjøpt en strømsterk 4 kanaler eller en kraftigere MTX-forsterker som spiller bra sammen med den TH240 han har fra før. Dynabel'en er sikkert helt grei, men jeg tror det er mye annet til samme pris som blir vel så bra...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår