Lille-Gul Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Heihei Kjøpte ruststopp, med grunning i. Da jeg lakkerte over dette begynte lakken å reagere med grunningen, og det ble krystalisert. Måtte da fjerne lakken igjen.. Hva skal man gjøre?? Er det grunningen som ikke passer til lakken?? Noen ideer? Hilsen, uerfaren biljente som lakkerte for første gang (prøvde iallefall) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinknaus Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Lot du grunningen tørke? Hvis ikke ville jeg prøvd det i første omgang. Hvis grunningen var tørr og det fortsatt krystalliserte seg ville jeg fått tak i noe annet. Nå er ikke jeg noen spesialist på området, men for meg virker det iallefall logisk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille-Gul Skrevet September 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Grunning tørket over natten ja, fare for at det var lakken og grunninga som ikke er venner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinknaus Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Men da burde det jo funke :S Sett om det er 2 stoffer der som ikke går sammen? Fra min (uerfarne) synsvinkel ser det ut som du må bytte ut en av de. Den eneste gangen jeg gjorde det ble det brukt sparkel, en rødfarga "rustdreper", grunning og lakk. Funka da iallefall. Får håpe noen av "ekspertene" dropper innom tråden og kommer med noen tips :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 hvilken ruststopp brukte du og hva brukte du det på? :) bilde av skade/rustskade er også en fordel å få sett. Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 De har reagert med hverandre og da koker det, slik at du får f.eks krystaller som du har opplevd. Ofte er det nok at grunningen får herde tilstrekkelig, så unngår man problemet. Men noen grunninger reagerer med lakken nesten uansett, og da er det bare å finne seg en bedre grunning.. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Grunning tørket over natten ja Er ikke sikkert at den er nok tørket fordi, hva står det i teknisk info til grunningen om tørke teperatur og tørke tider da ? er det 1K eller 2K grunning ? hvor mange strøk og hvor tykt la du grunningen ? utlufting mellom strøkene ? hvilken sprøyte temp hadde du ? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille-Gul Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 På grunningen sto det at den skulle tørke i 2 timer før lakkering, jeg lot den tørke i nesten 24 timer før jeg lakkerte. Brukte ruststopp og grunning i ett, roststopp (rustbeskyttende grunner) fra Corrostabil. Skal ivei og kjøpe meg ny i dag, kanskje den fungerer bedre. Vil dere anbefale å kjøpe ruststopp og grunner hver for seg istedefor? Kan dette ha noe innvirkning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaartenE Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 for noen år siden (les 25 år) da jeg rotet med amcars hadde jeg dette problemet. Jeg fikk det rådet å "isolere" med klarlakk. Det fungerte utmerket, klarlakken reagerte ikke med det som var på bilen, og resten "spraybokslakkeringen" min gikk bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_John_ Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 corrostabil er vel ikke bra? Ville kjøpt grunning med epoxy i. Brukte du lakksprøyte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg