Gå til innhold

Chrysler Voyager 2.5td 1995 bra?!

Ranger emnet


Battone

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg litt på gjerdet og vurderer å kjøpe en slik bil. Er det noen som kanskje kan gi meg noen hint om svakhetene ved denne bilen? Har selvsagt lest en generell bruktbiltest, men kanskje noen som har denne bilen kan hinte meg litt videre.. Har enda ikke sett bilen, så kanskje noen har noen store varseltegn for ikke kjøp av denne?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være registerkjede på 95 nei. Jeg har faktisk hørt at det kunne være problemer med registerdrevene på disse motorene også, men det er nok mye mer sjelden enn med de senere modellene med kjede.

 

Manuellkassene er vel ikke noe å skryte ev heller, test den ordentlig før du kjøper. Ellers var vi plaget med noen elektriske feil, men hadde ikke så mye alvorlig trøbbel bortsett fra registeret på 97-modellen. (Har hatt en 89 og en 97). Nå skal det sies at vi lovet oss selv å aldri eie en amerikansk bil igjen etter å ha solgt 97-modellen. Men er du litt heldig med kjøpet så er det utrolig praktiske biler for prisen.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 mod har drev på registeret,VELDIG lite problemer med det. Aldri opplevd registerproblemer på disse bilene i løpet av mine hittil 11 arbeidsår med disse bilene,men har hørt om et par biler som fikk problemer med oljepumpa,men det var trolig pga lite olje... kjede kom på 96/97 mod.

 

En ting som bør kont er vippearmer og støtstenger,ev ventilløftere.

Vippearmene kan bli slitt der de ligger an mot ventilene og støtstengene.

Motoren vil da normalt gi mer lyd,noen ganger litt dyp lyd som høres ut som eksoslekkasje eller at slangen fra luftfilteret er fjernet.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er superpraktiske biler tatt i betraktning hva annet du får for prisen! Når jeg ser at bilen du linker til er en varebil så stiller det sag kanskje litt annerledes, det er veldig myke fjærer på disse, så skal du ha varebil så kanskje jeg ville vurdert en Hiace eller noe lignende. Jeg kjørte med en minitraktor + en V8 baki 89-modellen (som hadde ennå mye mykere fjærer enn de senere modellene og ingen stabilisatorstag) og det var ikke helt bra må jeg innrømme. 97-modellen hadde jeg aldri mye last i faktisk, men den ville nok vært bedre, men ikke sammenlignbar med f.eks en Transporter. Jeg tror det er samme oppheng på 95 og 97.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er om det er A/C eller ikke. Ser at det ikke er sota ruter på bilen. Det kommer til å bli jævli varmt om sommeren. Spesielt vist du ikke har mørke ruter. Men spørs hva man prioriterer. Men husk er mange store vinduer på bilen som sola kommer inn igjennom. Har selv hatt flere av denne årsmodellen men da har det vært Town&Country og Le utgavene med 4 kapteinstoler og sofa bak. Har aldri opplevd noe tull med de bilene men hvordan den er behandlet og oljeskift motor og gir har alt å si. Også hvilken type olje du bruker. Angående motoren, så er det riktig som mange her sier ikke noe tull med den dieselmotoren. Men den som komm i 1996 nye typen, ja det er en annen historie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
95 mod har drev på registeret,VELDIG lite problemer med det. Aldri opplevd registerproblemer på disse bilene i løpet av mine hittil 11 arbeidsår med disse bilene,men har hørt om et par biler som fikk problemer med oljepumpa,men det var trolig pga lite olje... kjede kom på 96/97 mod.

 

En ting som bør kont er vippearmer og støtstenger,ev ventilløftere.

Vippearmene kan bli slitt der de ligger an mot ventilene og støtstengene.

Motoren vil da normalt gi mer lyd,noen ganger litt dyp lyd som høres ut som eksoslekkasje eller at slangen fra luftfilteret er fjernet.

 

 

 

Kvifor blir det ein slik dyp lyd som du snakker om... Veldig mange av dess 2.5TD som eg har hørt har ein litt Hul lyd ut gjennom lyftinnsuget hvis du hører etter.. Vil ein ikkje merke på bilen også at den mister krafta i ein oppoverbakke i 4 gear?Hvis støtstengene / vippearmene er slitt`?

 

mvh Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har hatt denne bilen i 12 år nå, og skal inrømme at det er noen ulemper med den, men alt i alt er det en ekstremt praktisk bil, og merkelig god å kjøre til at det er en slik type bil. Slår bla caravellen villt! Problemer vi har hatt er reverstannhjulet i girkassa, har røket to ganger. har knukket en tann hver gang, så siste gangen byttet jeg ikke, revers giret er ikke defekt, men hører en hakkelyd. resten av girkassa går ikke i stykker så lenge du ikke har mye pådrag ved fulldt rattutslag for mye. dette sliter fryktelig på kassa. Det som skjedde med 2.5tdien er at gjengene til boltene i toppen ned i blokka gikk, så er midlertidig defekt, før jeg får tak i en ny motor. har både 2.5tdi og en 3.3L automat. Begge hvite minibusser, knallbiler ellers:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår