Gå til innhold

Battone

Bruker
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Battone

  • Bursdag 06/08/1976

Contact Methods

  • Bosted
    narvik

Battone's Achievements

  1. Sliter med å finne elektrisk vindusheis til min passat -94 modell. Er det noen problem å sette inn manuell. Det er de samme festene, kun interiøret jeg må fikse på? Fant en på ebay. Motoren må ut for å finne ut om jeg har 2 pins kontakt?
  2. Ikke det at du har en 2001 modell akkurat, men en eldre modell vil være mer utsatt for "slangeslitasje". Det er autolufting på min passat og. Det skal jo være så hur lett som helst å bytte dette, så jeg var maks uheldig. Derimot maks heldig som fant denne feilen før det begynte å sprute ut over hele motorrommet. Det var faktisk bare litt tøy og at slange ble bøyd i riktig retning som gjorde at det ikke skjedde.. Hullet i selve gummien var vel 3 cm langt, men heldigvis var det ikke gått gjennom det siste "tøyforsterkningen". **************** En liten rettelse, det hadde nok ikke sprutet ut i motorrommet, men jeg kunne fått stopp på en helt annen plass enn hjemme hos meg selv..
  3. Hmm, nå putrer og går "jævelskapen".. Jeg tok tak i inn slangen og blåste lenge og vel til jeg hørte gurgling.. Så gjorde jeg alt på nyy og startet og etter en god del kinning så går han nå.. Er spent på om han starter etter at jeg stopper has.. Mandagsmorgen FTW.. ;) **************** Og nå spekulerer jeg, det satt vel noe i inn røret, enten en luftboble eller noe annet.. Takker for hjelpen med å forstå systemet litt bedre. Og et tips til andre i samme møkkasituasjon må bli å ikke gi opp, selv om jeg ikke var så langt derifra selv.. '''''''''''''''''''''' Problemet kom tilbake, men nå visste jeg hvor problemet måtte ligge, inn slangen fra tank til filter.. Her fant jeg et megahull, er imponert at bilen startet i det hele tatt..
  4. Jupp, testet det ut, så det er ikke problemet, men 2 ting til om noen vet. 1. Det er (elektrisk) fødepumpe på disse bilene? 2. Om defekt fødepumpe kan forårsake noe som dette?
  5. Ok, måtte lese meg litt opp på dette. Så nå forstår jeg dette rett håper jeg. Håper en eller annen sier ifra om jeg tar feil. Om ikke, kan noen sende meg til et annet forum, engelsk går bra.. 1. Det er ikke noe trykk i returslangen, det er dieselen som ikke blir brukt, og det "slippes" tilbake i tanken. 2. Returventilen slipper noe av dieselen ned i dieselfilteret. 3. Dieselpumpa pumper opp diesel fra dieselfilter og gjør at det hentes diesel fra dieseltanken. 4. Så problemet MÅ være i inn slangen, jeg tenker som så at motoren ikke klarer å gå lenge nok til å få opp dieselen, og fylt filteret. Hva skjer så om jeg i et øyeblikks hjernedød har byttet om på slangene? Kan det være noe slikt som har skjedd, og skader det å bytte om på disse?
  6. Fjernet tanklokket helt, og det samme skjedde. Når motoren stopper så hører jeg at det kommer luftbobler i tanken, og surkling i dieselfilteret. Kan det skade å teste med å gjøre om på returslange og inn slange. Når det kommer diesel til motoren, så er det vel ikke inn slangen som er problemet, så det hjelper vel ikke å bruke sugepumpe?
  7. Jeg tok ikke av slangene fra returventilen.. Ville jeg fått start om slangene hadde vært satt feil? ********************** Er det ingen som kan svare på ett par spørsmål. 1. Kan ett tett tanklokk virkelig skape et så stort trykk etter så kort tid? 2. Kan luftfilteret ha denne effekten? 3. Kan en tett returslange gjøre dette? Håper noen kan svare på dette, for da får jeg noen ting ut av hodet..
  8. Jeg har fyllt diesel helt opp, fått start og får opp turtallet, holder det der, men den dør ut etter et par minutter. Hvor får du tak ei slik sugepumpe, ev. lånt ei slik? Skal prøve en gang til uten tanklokk på senere, men kan det skape så stort trykk at ikke dieselen kommer om tanklokket er helt tett? ************** Vil denne funke? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136172957
  9. Ingenting funket. JEg tok ut returventilen, og den funket. Hvordan kan jeg sette trykk uten trykkluft? Andre ideer. Jeg forklarer en gang til hva som skjer. 1. Jeg kinner i 15-20 sek 2. får så start, men kjenner på motoren at det er luft i systemet. 3. Pumper som en gal på gasspedalen, og det hjelper litt. 4. motoren dør ut uansett, som om den ikke får drivstoff. Som den ikke gjør.. Jeg må kinne hver gang, så drivstofftilførselen stopper etter kinning. Et par spørsmål; Når jeg kinner så er det jo dieselpumpa jeg bruker for å hente diesel. Kan jeg her fokusere kun på returslangen? For det kommer jo diesel til motoren.. ******************* Det er surt, men må vel kanskje bite i det sure eplet og få litt verkstedhjelp, om ingen har noen gode ideer. Og dette som skulle være så enkelt..:( ********************** Men når det er sagt, kan luftfilteret ha denne effekten på bilen? At det på en eller annen måte er blitt tett?
  10. Skal leke meg litt med slangene imorgen og. Har selvsagt nye slanger, fra filter til motor, men ikke skiftet fra filter og mot tank. Var litt vanskeligere å komme til. Ok, jeg har ihvertfall fått noen foreløpige ideer, og tanker rundt lekkasje på returslange. Skal rikle litt på dem imorgen. Skal først se om jeg kan klare å få diesel ved å blåse, for å fjerne eventuelle luftlommer.. ********** Regnet med at jeg måtte ha trykkluft, dessverre har jeg ikke det.. Skal og ta drivstofflokket og reingjøre det.. Alle tips skal testes.. ;) Når jeg tenker meg om, så høres ikke det så dumt ut, det at lokket kan være tett.. Det hadde samlet seg diesel nede ved lokket, så den dekket noe av lokket, kan være der skal slippe til luft.. Så ikke fordi det er mørkt, men er litt spennende da.. ;) Hadde faktisk vært og fyllt full tank rett før skifte av filter, så er ikke mye luft der heller.. *********************** For det var slikt det hørtes ut, som om vakumet i tanken ble for stort og trakk dieselen tilbake, om det går an. Om vakumet kan bli så stort da?
  11. Er det ikke det som er problemet mitt og, jeg tar av inn slangen til filteret så hører jeg et sus av vakuum. Hvordan skal jeg sette luft til slangen, blåse? Har dessverre ikke luft her. Holder det? Du mener dieseltanklokket? Skal ikke det være tett da? Har tatt det av og på uansett nå da du sa det. *************** Takker for alle innspill.. **************** Returventilen skaper vel vakumet, så om det er lekkasje i returslangen blir det ikke stort nok vakum og det kommer ikke diesel. Har jeg skjønt det riktig?
  12. Jo, men jeg får start etter å ha kinnet 10-15 sekunder, men den dør ut etter en stund.. "Kjenner" at den ikke går for fullt på tomgang, så ja det er luft i systemet, men skal det ikke fjernes når motoren går? Den dør ut selv om jeg har gassen på og kjører på 2k omdreininger. Jeg kan ikke så mye om motorer, men jeg gjetter at vakuumet en eller annen plass blir for stort og trekker dieselen tilbake? Det føles ihvertfall slik, noen tips?
  13. I morgen skal jeg fylle opp alt av filter og slanger med diesel, fylte kun opp filter, men det skulle da holde?! Neste steg blir så å sjekke slanger om noen av dem har blitt tette? Sjekket returventilen og den var helt ok. Skal og legge om til gjennomsiktig slange igjen for å se om det blir luft i systemet. Da er jeg tom for ideer. Er det defekt dieselpumpe bør jeg vel ikke få start i det hele tatt? En liten luftlekkasje vil vel ikke stoppe bilen om den har fått start. Må vel sjekke luftfilteret på nytt.. ********************** Det virker som noe er tett, men hva, og hvordan sjekker jeg det.
  14. Passat -94 1.9 gt tdi Skiftet dieselfilter og luftfilter på bilen.. Først må jeg slure på starteren relativt lenge, så stopper den etter ett til 2 minutter. Har skiftet bortimot alt av slanger. Det var litt luft i slangene før filterskifte.. Så hører jeg gurglelyder fra filteret når motor går av, og det er lufttrykk når jeg løsner slangene. Er det noe enkelt jeg ikke har tenkt på eller kan det være dieselpumpa? Så spørsmålet er selvsagt om motoren ikke får luft eller diesel? Er litt fortvilt og uten ideer så all hjelp mottas med takk. Det skal jo være en enkel sak å skifte dieselfilter..:idea:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår