KingOfSola Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Har nettopp fått en ny (for meg) 06 Touran 2.0 TDI DSG som jeg føler det er et problem med. Det som er problemet er at den på lave turtall (12-1400 omdreininger) lugger/gynger/jukker noe. Det er spesielt merkbart når motoren er kald og det ikke er gasspådrag (bilen triller). Gjelder alle gir. For meg virker det som noe begynner å bli slitt. Hadde den inne hos Møller og de var ute med to mekanikere og sa etterpå at alt var som det skulle være. Frustrerende. Hadde tidligere en Golf med samme motor/girkasse uten samme problem. Har også kjørt en annen tilsvarende Golf som ikke var sånn den heller. Noen som aner hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfSola Skrevet September 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holyharald Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Har du prøvd å bytte diselfilter? Det hjalp på min Touran. Den lugget slik som du beskriver, og det er nesten vekk nå etter at filteret ble byttet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfSola Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Hmm, nei det har jeg ikke gjort. Skal gi det et forsøk. Men om det er filteret hvorfor blir luggingen mindre merkbar når bilen er gått varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Har de tatt diagnose på bilen? Ved lugging på lavt turtall så kan det være egr-ventilen som henger ved at den er mye kokset (gjenganger på nyere diesel..) eller at den rett å slett er defekt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 be møller opptattere mekatronic, ellers må du bytte mekatronicen( styreenhet til girkasse) Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Har vært endel borti dette på Touran. Byttet mange mecatroniker. Det hjelper somregel aldri, omtrent 1/10biler blir bedre etter bytte. 9/10 får ny kasse. :) Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 haha hadde noe lættis på jobb her om dagen, bilen lugger som du sier, byttet mecatroniken, så slo jeg av bilen og holdt nøklen i hånden så gikk den forsatt på tomgang, bilen stoppa ikke :P Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg