Gå til innhold

Peugeot 306 94. skraping i giret.. kjent feil!?

Ranger emnet


smartpnts

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Jeg handlet en 306 94 modell på tirsdagen, den skraper når jeg girer ifra 1 til 2 gir, men kun visst jeg har høyt turtall. Jeg fylte på litt olje i girkassa istad og det hjalp noe men veldig lite.

 

Prøv å bytt olje på kassa som "Reidar" sier, tror det er 1 tappeplug og en nivå\påfyllingsplug på kassa som er 8mm firkanthull. Prøvde å få dem av idag på min, men hadde ikke noe verktøy som passet.

 

Lykke til !

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Det er vel knapt noen her inne som har mer peiling på Peugeot enn Reidar, så mitt råd er: Når han sier noe - ja så er det (i 95% av tilfellene) bare sånn ! Han har reddet meg utallige ganger på Pugforumet. Selv om vi til tider har våre helt klare uengigheter (som stort sett går på misforståelser) så er det normalt sett JEG som står igjen med skjegget (jeg ikke har) i feil postkasse !

 

Mao. forsøk å bytte girolje. Tappepluggen er helt nederst på venstresiden av kassa, og er den ødelagt så må du vel frem med "grisepikken" eller noe jeg redd. Fyll på til det renner over eller i hvertfall til det pipler ut av påfylling/nivåhullet.

 

Hvis du evt. sender meg en PM med mailadr. din så har jeg en detaljert oversikt over girkassa på samtlige 306`er liggende, men den er litt for stor til å sende på annet enn "vanlig mail". Tror ikke jeg bør legge den ut her uansett....

 

Det er ikke bare kassa fant jeg ut nå, men HELE jæ... bilen i detaljer ! Alt fra antall nM hver eneste skrue skal skrus til med, hva slags skrue det er og....ja ALT !!! Har ikke sett så nøye på det før akkurat nå.....Dette er noe jeg FIKK av en i bilbransjen så det er ikke lastet ned ulovlig ! Jeg kan dog ikke spre dette til alle og enhver pga. rettighetsbekyttelse osv. osv. i tillegg til at min moral tilsier at det er feil... men å hjelpe en som trenger det er noe helt annet. Da kan jeg plukke ut den spesifikke siden og sende den. Men pr. mail !!! Vil vite hvem som mottar det i tilfelle det brått blir spredd rundt - håper på forståelse for dette !

 

 

PS ! Reidar: Kan du maile meg ved anledning ? Har noe greier til deg også, men vil ta dette privat....

Endret av Fredster

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hyggelig med utfyllende svar!

 

Det er fra 1 til 2 gir her også.Så vil ta det herfra.

 

Hørte en annen teori fra en mekaniker som har hatt flere av disse inne.

Noe med at konstruksjonen her til kassa er rett og slett for tung og blir en direkte slitasjesak og får dette resultatet.

 

Så er det interassant for noen å forske litt mer på den så er jeg spent på resultatet.

 

Har ikke fanget noe mer utfyllende enn den info'n men ville for all del gått utifra at olja var problemet selv, sånn for kostnaden og problemløsningens skyld:)

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår