Gå til innhold

bakrutevisker 03 passat. funker ikke. tips?

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

det er 4 ledninger inn på viskermotor.

 

brun - jord. denne er ok

grå/svart - + denne er også ok

svart/lilla - fra intervallrele. det er formodentlig denne som setter igang viskeren. hva slags signal skal jeg kunne måle her og når? jeg har 0,8v når viskeren ikke er aktivert og 0 når den er det

 

gul/grønn - denne er koblet sammen med spyleren og skal sette igang viskeren når jeg spyler. her får jeg også 0,8v når viskeren ikke er aktivert og 0 når den er det

 

noen som har en ide om hva som er galt? hva kan jeg koble rett på motor for at den skal gå?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bakrutevisker stoppet opp også. Det viste seg at motoren og tannhjulene inni der var så fulle av rust og skit at motoren ikke klarte dra rundt, sannsynligvis pga. spylevæske som lakk inn i motoren. Jeg fjernet skiten i motoren, fettet opp, blåste rent røret til spylevæsken/dysa, festet røret til spylevæsken ordentlig med en slangeklemme, og det ble godt som nytt. Det var litt kluss å åpne motorhuset, men ikke voldsomt vanskelig så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg sprett'en og sjekke. noen som vet hva som skal av signal inn for å få den til å gå?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare koblet den på bilen og skrudde på bakviskeren for å teste, det funket greit. Tror elektronikken har ganske god logikk for å unngå at motoren brennes.

 

Mulig det, men den satt uansett dønn fast, samt at spylerslangen var ramla ut.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bakrutevisker stoppet opp også. Det viste seg at motoren og tannhjulene inni der var så fulle av rust og skit at motoren ikke klarte dra rundt, sannsynligvis pga. spylevæske som lakk inn i motoren. Jeg fjernet skiten i motoren, fettet opp, blåste rent røret til spylevæsken/dysa, festet røret til spylevæsken ordentlig med en slangeklemme, og det ble godt som nytt. Det var litt kluss å åpne motorhuset, men ikke voldsomt vanskelig så vidt jeg husker.

 

det var fulltreff!

det meste fullt av rust.tok den opp og fikk leet igang ledd og aksler. satte det hele sammen igjen og vips så virket det igjen. tror ikke den har noe lang tid igjen uansett. børstene var ganske slitt og det meste av deler hadde fått gjennomgå. virket som om regnvann hadde funnet veien langs akselen og inn i huset hvorpå allt av stål hadde rustet ganske mye...

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår