Gå til innhold

Vinter bilen 09/10

Ranger emnet


Mr_No_Name

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det blir den gamle svenske treklossen (volvo 360) som har fått litt pustehjelp ved montering av snurre. må jo se om volvomotorene er så skuddsikre som folk skal ha det til. Gikk bare 1 topppakning i vinter som var. :P

Kjører: Ford Focus Titanium 08'

Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84'

X: Ford Sierra 2.0 89'

X: Audi A4 2.0 01'

X: Ford Sierra CLX 2.0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store planer om å lagre Eclipsa et varmt og tørt sted i vinter og kjøpe meg en god gammel japansk klassiker med bakhjulsdrift, driver og sikler på gamle 929/Cosmoer for øyeblikket.

 

Enten en fra åttitallet;

 

mazda929isa13b012qn4.jpg

 

...eller en 929 fra sent 70-tall, coupe eller firedørs.

 

929coupe.JPG

 

24513090003_large.jpg

 

En får disse bilene billig selv om de er relativt sjeldne. Jeg får se hva det blir til! :D Hadde vært utrolig moro å sladde med disse i vinter i hvert fall (pluss at en faktisk kan få dem godkjent med Wankelmotor - blir nok ikke aktuelt for meg, men likevel da)!

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eg kjenner prøvde å brekke med en 12 meter lang buss. Han kresja i bensinpumpene utenfor bussgarasjen, lite populært.

 

Hoho. Tenk å dra denne med en buss i vinter (00:30):

 

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driv ennå og ser etter en 240 eller 360, men foreløpig har det vært for dårlige biler eller at noen kom meg i forkjøpet.

 

Beste er vel å kjøpe en gammal 240 fra et dødsbo som er gått rundt 100, og så bytte toppakninga (som uansett ryker når man kommer over 3000 rpm). Får jo slike biler til rundt 5-6 lapper, fordi de bare vil ha de unna

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt halvgamle mercedesbusser er brukbare å sladde med så lenge føret er glatt nok. De er såppas korte og lette så det går bra.

 

Noe slik som den som vant her:

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=DXwEmzVm6Sg&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=DXwEmzVm6Sg&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitsen med en turbobil til å kjøre på vinteren med? Det bruker jo bare masse bensin. Dessuten trenger du ikke motor på glatta, er det greit sladdeføre funker en gammel Toyota Carina.

 

240/740 er knallgode vinterbiler, som tåler alt. Og det er litt viktig at bilen tåler litt hvis du er en av de som satser. Har også plenty med hk til å sladde med, selv når du har litt dårlig føre. Dette med toppakning osv er fremmed for meg. Kjørte gamle 240en ganske hardt, og kjenner flere som har hatt 240 osv, som har kjørt disse hardt.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår