mazda girl Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 De fleste her inne sier man må styre unna automat.. er dette bare fordi man ikke kan dra fra bmw,audi osv? eller er det fordi det er mye tull med kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 31, 2009 Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 Tja, har ikke hørt noen svakheter med automatkassa, men selvsagt, en manuellkasse som har gått 300 000 er i mye bedre stand enn en automatkasse som har gått 300 000 i de fleste tilfeller. Det er også dyrere å reparere en automatkasse kontra en manuell. Det viktigste i bunn å grunn er å skifte olje/filter/sil på kassa og generelt vedlikeholde så er det ingen problem :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda girl Skrevet August 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 Takk for svar :) har bestilt time til å få byttet gir olje,filter og sil på kassa :) så forhåpentligvis gir ikke den meg noe problemer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brain Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Har vel også litt med at en automatkasse tar bort litt hestekrefter, selv om det ikke er mye. Men generelt så får du ikke problemer med det hvis du vedlikeholder den riktig som Margido sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Klart det, noe tar den. Men det virker verre enn det egentlig er, siden kassa girer mykere og slurer litt i starten (if.t. manuell). Dette blir en vanesak, og bilen går omtrent like bra. Det som også har mye å si, er at kassa er i bra stand, dårlige kasser slurer ofte mye og da blir det lite effekt. Personlig syns jeg automat er genialt, og vil gjerne ha det på min neste bil :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brain Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Den tar vekk noe rundt 10 hk som jeg har forstått. Personlig tror jeg det er mindre enn det som går vekk. Automat er strålende og skulle ønske jeg hadde det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stasjonsvogn91 Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Jeg har også hørt rykter fra Mazda-miljøet om at man bør være skeptisk til automat på 626 GE V6. Ryktene jeg har hørt går ut på at disse automatkassene kommer fra Ford- og slett ikke holder Mazda-kvalitet. Jeg hørte også at de ikke er satt opp med oljebytte-interval fra fabrikken, noe som er temmelig uheldig og fører til en del slett vedlikehold og unødig slitasje. Men har man litt fornuft, og likevel følger opp dette, skulle vel selv Ford-kassa holde seg lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg