Gå til innhold

v6 hvorfor styre unna automat?

Ranger emnet


mazda girl

Anbefalte innlegg

Tja, har ikke hørt noen svakheter med automatkassa, men selvsagt, en manuellkasse som har gått 300 000 er i mye bedre stand enn en automatkasse som har gått 300 000 i de fleste tilfeller. Det er også dyrere å reparere en automatkasse kontra en manuell.

 

Det viktigste i bunn å grunn er å skifte olje/filter/sil på kassa og generelt vedlikeholde så er det ingen problem :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Klart det, noe tar den. Men det virker verre enn det egentlig er, siden kassa girer mykere og slurer litt i starten (if.t. manuell). Dette blir en vanesak, og bilen går omtrent like bra. Det som også har mye å si, er at kassa er i bra stand, dårlige kasser slurer ofte mye og da blir det lite effekt.

 

Personlig syns jeg automat er genialt, og vil gjerne ha det på min neste bil :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har også hørt rykter fra Mazda-miljøet om at man bør være skeptisk til automat på 626 GE V6. Ryktene jeg har hørt går ut på at disse automatkassene kommer fra Ford- og slett ikke holder Mazda-kvalitet. Jeg hørte også at de ikke er satt opp med oljebytte-interval fra fabrikken, noe som er temmelig uheldig og fører til en del slett vedlikehold og unødig slitasje. Men har man litt fornuft, og likevel følger opp dette, skulle vel selv Ford-kassa holde seg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår