Gå til innhold

Luigis volvo 740 90mod

Ranger emnet


luigi

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min volvo 740 :)

Og hvilken planer jeg har får den:)

 

Står en b230f motor med 531topp effektanlegg og K&N filter.

blir fk motor når vintern er over, snøscooter står på øverst på listen nå :)

 

har også store planer om og bygge om til 940 front, siden folk sier det skal være plug and play med denne modellen:)

 

Har sånn smått begynt og samlet opp 960 intriør, så viss noen har plastikk fra 960 til overs, "SKRIV UT" :D

 

Har ettermontert elektrisk motor til takluka, ble lei av sveiva :p

 

Kommer ikke til og bruke ALT av tid på bilen med det første, tar det litt etter litt:)

 

Viss noen har tips og hint, noe negativt, bare skriv det ner:)

 

DSC04310.jpg

DSC04311.jpg

DSC04313.jpg

DSC04317.jpg

DSC04319.jpg

DSC04323.jpg

DSC04318.jpg

DSC04320.jpg

 

kommer flere bilder når jeg kommer til et sikkeli internett:)

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grei bil.. :) men du burda prioritert senke sett.. :) det hjelper meget mye på.. :)

åssen felger er det? var litt tøffe, 16? 17?

 

var litt morsjom hageslange feste ditt og.. :)

 

Senkesett kommer med tiden, bilen er så god og kjøre nå :)

felgene er noe orginale volvo felger, 16" ATS eller noe:)

 

hehe, er noe pappa har mekket til :)

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha javel bare betal 10 tusen for turbostempel og turbo du!

 

Tror det blir billigere å få tak i en komplett fk med ledningsnett, enn å bygge om en sugis til turbo...

 

Dessuten fk har underspyling fra 94--> og lavere komp enn sugis, OG du slipper å borre opp hull til oljeuttak til turbo. Lista er lengre enn som så... men det han burde gjøre er å bruke 531 toppen med vx3 kam... hvis det er den kammen som står i...

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir billigere å få tak i en komplett fk med ledningsnett, enn å bygge om en sugis til turbo...

 

Dessuten fk har underspyling fra 94--> og lavere komp enn sugis, OG d slipper å borre opp hull til oljeuttak til turbo. Lista er lengre enn som så... men det han burde gjøre er å bruke 531 toppen med vx3 kam... hvis det er den kammen som står i...

 

Snareveier er lov. Hva skal man med lavere komp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snareveier er lov. Hva skal man med lavere komp?

 

Å ha mulighet for å ha noe nevneverdig laddetrykk kanskje? Kjempemorsomt å kjøre rundt med LT turbo xD

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår